Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått satt opp en 2 splitt. Noen som har inspill på den? Har bedt om å få litt mer en bare basisøvelser, jeg liker litt lengre økter. Lurer mest på om det er noen øvelser jeg kan kutte ut/bytte ut osv :) Skriver bare navnet på øvelse i tilfeldig rekkefølge nå !:!: Startet på det i går, og syns begge dagene har gått fint. Fine øvelser jeg trivdes med :)

Dag 1

Armer, skuldre og bryst

Skulderpress/Militærpress

Stående sidehev

Fronthev

Bicepscurl m/stang

Triceps pushdown

Dips på benk

Benkpress

Flyes

Dag 2

Rygg, bein, rumpe

Nedtrekk bredt

Roing ( sittende )

En arms hantelcurl

Knebøy

Beinpress

Gående utfall

Markløft/strakmark

Hipthrust

Tåhev

Mage trener jeg etter hver trening eller når det passer (mtp. stølhet osv)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3006-nytt-treningsprogram-inspill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har med en arms hantelcurl på dag 2 og bicepscurl på dag 1, det fungerer dårlig hold biceps til kun en av dagene.¨

Jeg synes du har mye på skuldrene for å være ærlig, husk at øvelser som benkpress og dips legger stort press på skulder musklene også.

Ellers så virker det som en grei 2 splitt, men varierte øvelser.

Du har med en arms hantelcurl på dag 2 og bicepscurl på dag 1, det fungerer dårlig hold biceps til kun en av dagene.¨

Jeg synes du har mye på skuldrene for å være ærlig, husk at øvelser som benkpress og dips legger stort press på skulder musklene også.

Ellers så virker det som en grei 2 splitt, men varierte øvelser.

Var hantelroing det skulle stå! :p Min feil! Da skal jeg få fjernet litt skuldreøvelser :) Takk for svar!

Jeg tror mange trives med 2-splitt som er delt mellom overkropp og underkropp. Selv vil jeg anbefale en 2-splitt som inkluderer både underdel og overdel begge dagene, dette er i hvertfall noe jeg trives veldig med:)

Liker godt å dele inn overkropp og underkropp. Kjørt 2-split før, og syns det går greit at ene dagen er tyngre enn den andre :) Da kan jeg f.eks trene kondisjon før/etter DAG 1 økten :) Om jeg deler opp sånn at underdel og overdel, har du noen anbefalinger der?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...