Gå til innhold

Bulking up.


Olav Myrstad

Anbefalte innlegg

Hepp!

Jeg er en gammel mann på 40 som har bestemt meg for å ta grep for å oppnå ønsket kropp. Mars I år veide jeg 95.6 kilo med mine 184 cm, men har snart deffet meg ned til 80 blank - 85 var målet, men deffing var veldig enkelt med hjelp av Lifesum-appen og power walking.

Med Lifesum har jeg stålkontroll på hva jeg spiser, men når jeg nå skal bulke opp og da selvfølgelig mest lean muscle mass, hvordan bør jeg satse på å fordele matinntaket og hvor mye? Jeg la merke til at jeg metaboliserer fett og proteiner mye lettere enn karbs, så jeg TROR at jeg gjør lurt i å ha stor overvekt der nå også. Har jeg rett i at jeg må trene på overskudd - altså mer kcal inn enn det jeg bruker for å bygge? I så fall hvor mye sånn ca? Og ja, jeg vet variert kosthold er viktig,så det har jeg full kontroll på.

Når det gjelder selve treningen så tenkte jeg å trene styrke 3 ganger i uka - jeg ønsker å trene så "enkelt" som mulig først for å bulke opp. Store muskelgrupper og øvelser som dekker flere grupper i en og samme øvelse - er det et ferdig prg noen vet om jeg kan bruke? I tillegg tener jeg ha en eller to dager fremdeles med power walks for å opprettholde høy forbrenning. Må selvfølgelig ta høyde for dette ved matinntak. Tips og råd mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville anbefalt deg å ligge sånn ca. 200-300kcal i overskudd hver dag. 1,5 - 2g protein per kg kroppsvekt, 1g fett per kg kroppsvekt og resten karbs. Det blir likevel ingen enorm mengde med karbohydrater.

Når det kommer til treninga gir programmet Starting Strength deg akkurat det du vil ha. 3 ganger i uka med enormt fokus på baseøvelser og å bli stor og sterk. Vær nøye på å lære deg god tenkikk i øvelsene med en gang og la gainsa komme!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...