Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med kneet. Det er vanskelig å beskrive, men jeg skal forsøke i håp om at noen forstår hva jeg mener og kan gi noen råd.

Kneet føles 'merkelig'. Det er ikke vondt, kun litt ukomfortabelt merkelig og iblant litt ømt. Når jeg beveger på det, så føles det på en måte som om kneskålen er litt 'løs', selv om jeg kjenner med fingrene at den ikke er det. Ofte føles kneet i varierende grad som en smårusten hengsle.

Dersom jeg trener noe som belaster kneet mens beinet er i en skjev vinkel (f.eks. ved å klatre eller stå på ski), så oppstår det blåmerke på venstredelen av oversiden av kneskålen dagen etter, og dette punktet føles ømt når jeg presser på det med fingeren. Etter at jeg begynte for fullt med knebøy, markløft, og bulgarske utfall, så er det fortløpende et lite blåmerke der, men det er ikke like ille som når jeg pleide å klatre. Jeg kan derimot løpe for harde livet uten noe problem.

En bisarr ting er at den merkelige følelsen i kneet er veldig redusert når jeg har på meg bukser, men dersom kneet er 'out in the open' så merker jeg det veldig godt. Det kan være ukomfortabelt å ha på meg shorts til tider, på grunn av hvor sært kneet føles da.

Det er høyrekneet som er 'problemkneet', men jeg merker i blant det eksakt samme, men i mindre grad, i venstrekneet.

Antakeligvis har dette noe med menisk og brusk å gjøre, og jeg burde bestille legetime for å få det undersøkt. Inntil videre, er det noen her som har innsikt i dette?

Fortsetter under...

Aldri hørt om noe lignende, men jeg tenker også at brusk kan være greia. Eventuelt et gåent ligament. Skulle vært vondt, rart at det ikke er det. Kom deg til legen og ta MR, da er det mye lettere for deg å sette en plan fremover, uten spekulasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...