Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er jente, 163 høy, 56-57 kg, og skulle hatt litt hjelp til treningsprogram.

Jeg er ikke interessert i å gå ned i vekt, men har fremdeles litt fett på magen som jeg skulle blitt kvitt. Også vil jeg gjerne få litt større muskler og bli sterkere og sunnere.

Først må jeg si at jeg må kunne trene hjemme. Jeg liker ikke å trene sammen med andre, og pga barn osv, må jeg kunne trene akkurat når det passer, uten å planlegge for mye, og uten å være avhengig av barnevakt.

Av utstyr har jeg romaskin, ergometersykkel, multigym, og en stang med diverse vektskiver + manualer. Jeg er ikke redd for å løfte tungt.

Jeg liker godt å bruke sykkelen, og har god kondis. Men jeg er jo klar over at man ikke skal trene for mye kardio. Men det er liksom det jeg kan, da... Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe fatt på styrketreningen...Har sett på nybegynnerprogrammet her på bloggen, men noen av de øvelsene kan jeg ikke gjøre siden jeg ikke har riktig utstyr. Skulle derfor hatt noen gode råd til erstatningsøvelser.

Er det forresten noen som har erfaring med appen Fit Woman? Har den noe for seg?

Når det gjelder mat, så spiser jeg stort sett sunt. En skål havregryn med lettmelk til frokost, som regel salat med tunfisk og masse grønnsaker til lunsj, kjøtt/fisk og grønnsaker til middag. Kanskje litt yoghurt naturell eller en banan/annen frukt innimellom. Jeg veier ikke maten, og teller ikke kalorier, men jeg går ikke sulten, og jeg er heller ikke hysterisk. Jeg kan drikke øl/vin og spise et kakestykke på fredagskaken på jobben, f.eks. Men jeg spiser generelt svært lite godteri, drikker aldri brus, og går så å si aldri på fylla (jeg blir i beste fall brisen, så det er ikke all verden jeg får i meg av alkohol.)

Noen som kunne tenke seg å gi meg noen råd?

Fortsetter under...

Du har en stang med skiver, og manualer :-)

Da ville jeg annbefale :

Benkpress m/manualer

Skulderpress m/manualer

Knebøy med stang

Markløft med stang

Pendlayroing med stang

Som du ser, er dette alle øvelsene som du har i Starting Strenght programmet:

http://fitnessbloggen.no/starting-strength/

Bare med noen små variasjoner mtp hva du tar med stang og hva du tar med manualer :)

Litt usikker på hva multigym maskin du har, men de fleste av disse gir deg mulighet til å ta "en form for sittende cable flyes", chins / nedtrekk, osv.

Jeg er ihvertfall misunnelig på treningsrommet ditt ^_^

Tusen takk for forslag!

Ja, jeg er ganske fornøyd med rommet mitt :) Særlig når jeg finner ut hvordan jeg skal bruke det effektivt!

Om du er i en oppstartsfase mtp trening, kan det være greit å bruke manualer til en del øvelser.

Det som er viktig å huske på da, er å "stoppe" å ta øvelsen i det øyeblikket den ene armen ikke klarer mer.

Når du f.eks begynner å slite med å løfte riktig teknikkmessig med den ene hånden, ikke fortsett med den andre :)

Inne på Starting Strenght er det og godt forklart hvordan du skal ta de ulike øvelsene, og så bare tilpasser du til hva du har tilgjengelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...