Gå til innhold

Whitefox's kosthold (evt. treningsopplegg)


Whitefox

Anbefalte innlegg

Kort om meg:

Nå tenker jeg at det er på tide å begynne med kosthold, så jeg oppretter her for å få råd og tips. Jeg er en gutt i 177cm høy og veier 86kg. Jeg har drevet med stryketrening i to år nå, med flere pauser i mellom. Ifjor veide jeg 73kg, ved nyttår veide jeg 83kg og nå veier jeg 86kg.

For meg har det blitt litt for mye, selv om jeg ser omtrent som før. Bare sterkere og bedre i form. Men jeg driver med snowboard og fotball, så jeg kan egentlig ikke være for tung. Så jeg tenker kanskje å få orden på kosthold nå. Her håper jeg å få hjelp av dere.

Om dagen jobber jeg i kontor og sitter godt å si hele tiden, om det har noe å si. Tenker bare at det er greit å nevne.

I første omgang tenker jeg å finne ut hva jeg spise og sånt, etterhvert tenker jeg kanskje å ha ukeplan for kosthold.

Trening:

Jeg trener fire ganger i uken med styrke, programmet jeg bruker er X-size.

Så trener jeg ofte fotball to ganger i uken + kamp. Utenom det liker jeg å drive med andre trening i ny og ne, som f.eks. sykling eller klatring.

Kosthold (hva jeg spiser vanligvis spiser pluss til):

Frokost – To brødskiver (speltbrød) med smør og kaviar, av og til to egg.

Lunsj – Havregryn (ca 100gram) m/ melk og blåbær

Mellommåltid – Av og til ingenting, av og til en yogurt (vanilje) og/eller en banan

Middag – Tja, jeg eter det jeg eter

Trening: 2 riskaker, 40g rosiner og en banan.

Kveldsmat – 100g Havregryn m/ melk

Jeg innser at jeg er helt elendig på kostholdet mitt, jeg må skjerpe meg. Jeg har lest endel rundt det, likevel er jeg slapp og klarer å tenke smart. Derfor beslutter jeg at jeg skal lage ukeplan med uke for uke, slik at jeg kan skjerpe meg.

Ifølge fitnessbloggen.nos kalkulator 2854kcal per dag, dersom jeg skal deffe. Da skal det lande på 2354kcal per dag.

Den nye kostholdsukeplanen:

Kommer...

Spørsmål:

– Finnes det noen allerede kostholdsukeplan der ute som jeg kan bruke?

– Hvor mye kcal skal jeg få i meg per dag? Nå tenker jeg å deffe ned til 80kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...