Gå til innhold

Intervaller før frokost


cammie00

Anbefalte innlegg

Jeg er inne i en intervallperiode for tiden og spiser etter PF prinsipper. Spiser rundt 12 og trener før det.

Har prøvd å spise hovedmengden karbohydrater både til frokost og kvelds, og kan ikke si at jeg merker så stor forskjell på de to, begge variantene funker for meg. Det føles fordelaktig å spise karb til kvelds, da det virker som jeg har litt mer energi til treningen på morgenen dagen etter.

Men...lurer på om det er nok å ta BCAA før intervallene på morgenen, eller om det er ideelt å spise en frukt i tillegg eller no? brytes fasten da?

Målet er å gå ned i fett%, forbedre kondisjonen og vedlikeholde muskelmasse.

Er redd jeg kjører kroppen for hardt i fasteperioden. Spiser i gjennomsnitt siste måltid klokken 21.

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driver også å går ned i fettprosent. For meg er det avgjørende å få i meg frokost før jeg kjører intervall for å få best utbytte av treninga og klare å prestere maks, men dette er nok fordi kroppen min er vant med å spise frokost før jeg trenet. Jeg spiser hovedsaklig karb i forbindelse med treningen min, f.eks havregryn med sukrin og kanel før trening og en banan eller riskaker rett etterpå. Resten av dagen går det hovedsaklig mest i proteiner, så fett og karb gjennon frukt og grønnsaker. Til kveldsmat spiser jeg ofte en laksebit. Dette er hva jeg har erfart fungerer best for meg, men vi er alle forskjellig, så det kan være noe helt annet som passer for deg. Men en ting som er sikkert er at kroppen er svært tilpasningsdyktig, og at den raskt venner seg til det du gjør. Jeg ser på forumet at det er mange som trener hardt før de spiser sitt første måltid, og ut ifra hva jeg har lest er ikke dette farlig for kroppen. Er mange her som har myyyye mer kunnskap en meg som sikkert kan svare deg litt tydeligere :)

BCAA vet jeg desverre ingenting om....

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...