Gå til innhold

Hjelp til løpeprogram(forbedre 9-km tid)


Chiringla

Anbefalte innlegg

Hei, i påsken løp jeg en runde (på hytta) på 9 km på 45 minutter og har som mål å forbedre denne runden til sommerferien(slutten av juli). Har lyst på 40 minutter, men det er kanskje litt drøyt mål?

Uansett, jeg har aldri trent kondisjon etter noe program og løper mest når jeg vil og som oftes mellom 7 og 10 km. Er det noen her som har peiling på hvordan jeg bør legge opp treninga? :) Trener for tida 6 ganger i uka noe jeg har gjort i en stund og kroppen liker. Minst to styrke og kondisjonsøkter hver uke.

Håper på svar fra andre løpeglade :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann...jeg kan bruke meg selv som ett eksempel, jeg har ei runde jeg testløper i blant, og de siste 3 månedene har jeg løpt den tida ned fra 48 minutter til 39 minutter i dag :)

Jeg har løpt 2-3 ganger i uka...variert mellom 2 intervalløkter og 1 rolig langtur, og andre uker har jeg kjørt motsatt, 2 lrolige angturer, og 1 intervalløkt :) Skal også sies at jeg har gått ned en del i vekt i den perioden også, men det er mulig, bare du setter ting i system :)

Intervaller som f.eks 4x4, 5x5, 10x2 minutter, 5 x 1000 meter er fine økter du kan prøve deg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...