Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal sette opp et enkelt oppsett i et lite treningsrom i kjelleren. Skal i hovedsak trene baseøvelser så det blir en del vekt på stangen, men skal trene i powerrack m/ sikring så det bør ikke gå altfor hard for seg. Jeg har planer om å være forsiktig. Spørsmålet er: Skal jeg kjøpe bumper-plates eller holder det med vanlige og billigere vekter?

Det er fliser på gulvet og jeg kommer uansett til å kjøpe en støtdempende matte.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29483-bumper-plates-eller-billigere-vekter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal man dundre markløft ned i gulvet, så kan det være en fordel med bumpers i stedet for støpte jernskiver, selv om du har ei solid matte under (som for eksempel ei fjøs-/stallmatte). Utenom det, så er nok bumpers unødvendige (til knebøy, markløft, ekstravekt til chinups, bicepscurl, whatever).

En ulempe med billige vekter er at de gjerne ikke veier det som er oppgitt. Avvikene kan være så store at det kan være greit faktisk å veie dem, og så skrive ned på vektskivene hvor mye mye de veier, slik at man slipper å ha 2-3 kg mer på en side enn den andre, noe som kan skje hvis man er uheldig og laster alle de tyngste 20 kg-skivene sine på en og samme side av stanga og alle de letteste på den andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...