Gå til innhold

5x5 med manualer


Genosx

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et lite spørsmål ang tung trening med 5x5 metoden.

Har trent i sirka 1år noe forskjellig der iblant 3,5 måneder med ss, og derettter 5x5 i cirka 5 måneder med litt av og på perioder.

Lurer egentlig bare på om det er mulig å gjøre 3x5, 5x5 med manualer og få gode resultater?

Grunnen er at når jeg bruker stang føler jeg det ikke så godt i musklene som jeg gjør med manualer.

Kan mulig være det at jeg ofte trener alene og med manualer kan man gå til failure uansett?

Noen som har noe erfaring med dette eventuelt et program med slik type trening?

Lurer også på om RYP eller et lignende program ville vært nyttig for meg.

Takker for alle tilbakemeldinger :)

Litt info:

Benk 70kg

Mark 90-100kg

Bøy 70kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil kunne få gode resultater med 5x5 manualer ja, men benkpress er en øvelse jeg mener du absolutt bør prøve å ha med i et treningsprogram.. Var litt "bekymret" i starten jeg også for å trene benk alene og turte ikke presse meg etc, men spør om folk i gymmet kan spotte deg og gønn på :)

Har du sett på teknikken din i benkpress? Teknikk er viktig viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikken kan nok bli bedre ja.

Skal prøve noe av det i videoen i morgen.

Tenker jeg kan jo kjøre 5x5 vanlig benk, og om jeg ikke finner en spotter kan jeg ta 2-3 sett med manualer i tillegg for å gå helt til failure. Kommer til å legge til dips og flies tenker jeg. Liker litt volum på treningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...