Gå til innhold

Ankelsmerter/fotsmerter ved løping/jogging


Try89

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har i lang periode vært plaget med smerter i anklene/fotsmerter. Det kan av og til komme raskt, andre ganger sakte. Det som skjer er at det stråler i anklene, plutselig stivner ankelen helt og blir svært smertefull. Jeg opplever disse smertene også når jeg går i oppoverbakke, at det stivner over rista/ankelen.

Har tatt det opp med fysioterapeut og lege uten at de har funnet noen forklaring på dette. Har vært snakk om mulig kompartment syndrom eller entrapment, men ikke funnet noen indikasjon for dette.

Noen andre som har opplevd lignende, evt. vet hva det kan være?

Har prøvd å investere i gode løpesko, men det har ikke hjulpet noe særlig. Har også prøvd ankelstøtte uten hjelp.

Er en ganske så frustrerende situasjon da jeg elsker jogging og er drit lei av å måtte sykle.

Mvh.

Try89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I oppoverbakke vil achilles strekkes mer, jeg regner med at det er dette som setter symptomene i sving fortere.

Er det noen forskjell om du tråkker med tærne eller med hælen?

Hvordan er mobiliteten i anklene dine? Er du plattfot? Ta bilder.

Kan du ta et bilde og peke hvor smertene kommer hen?

Tenker også at entrapment er en sannsynlig forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...