Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil 20-30 min med HIIT (fullkropps intervalltrening uten utstyr)3 ganger i uka gi "nok" trening til å holde seg i form og litt til? Har trent stryrke i ca. to år men ønsker å gjøre noe annet. Vil ha "brukendes" muskler - altså "naturlige" muskler som jeg kan bruke i hverdagen og en sunn kropp, samt holde vekta. Vil jeg få noe ala samme effekt av dette som av 3 styrkeøkter i uka - evt. hvordan er det å slå sammen et par HIIT økter og en styrkeøkt eller lignende?

Fortsetter under...

Skrevet

Dette er tredje tråden du har opprettet om samme emne. Ulik trening gir ulike resultater, og så enkelt er det i grunn. HIIT-trening gir ikke samme effekt som styrketrening siden det er to helt forskjellige måter å trene på.

Vil du ha muskler må du trene styrke på et eller annet vis. Det går fint å komplementere styrke og HIIT, om det er i tråd med målene dine. HIIT blir da for kondisjon/kaloriforbrenning og styrke for styrke/muskelvekst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...