Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil 20-30 min med HIIT (fullkropps intervalltrening uten utstyr)3 ganger i uka gi "nok" trening til å holde seg i form og litt til? Har trent stryrke i ca. to år men ønsker å gjøre noe annet. Vil ha "brukendes" muskler - altså "naturlige" muskler som jeg kan bruke i hverdagen og en sunn kropp, samt holde vekta. Vil jeg få noe ala samme effekt av dette som av 3 styrkeøkter i uka - evt. hvordan er det å slå sammen et par HIIT økter og en styrkeøkt eller lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29268-hiit-vs-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er tredje tråden du har opprettet om samme emne. Ulik trening gir ulike resultater, og så enkelt er det i grunn. HIIT-trening gir ikke samme effekt som styrketrening siden det er to helt forskjellige måter å trene på.

Vil du ha muskler må du trene styrke på et eller annet vis. Det går fint å komplementere styrke og HIIT, om det er i tråd med målene dine. HIIT blir da for kondisjon/kaloriforbrenning og styrke for styrke/muskelvekst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...