Gå til innhold

Body Recomp?


LeanderL

Anbefalte innlegg

Hei, lurer litt på dette med body recomp.

Har dette noe for seg for å bygge muskler mens man samtidig går ned i fettprosent?

F.eks en som trener styrke 5 dager i uka:

5 dager +300 over vedlikehold.

2 dager PSMF 1400 kcal.

Har noen her noen erfaring med dette?

Vet Tiwas har skrevet litt om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hvor mye tid du har og hvor store endringer du vil gjøre. Jeg er veldig tilhenger av lean bulking, og det er ganske nært det du beskriver.Da har man et par dager i uken der man forbrenner en del av fettet som kommer sammen med ekstra kalorier som inntas for å bygge muskler. Resultatet blir noe lavere fettprosent, men om man er over 12-15% har det neppe noe for seg. Da er det bedre å komme seg i form etterpå og bruke denne metoden for å ikke bli feit igjen mens man bygger styrke.

Jeg tror heller ikke jeg hadde lagt meg på +300, men heller +150 til +200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette seg 100% inn i både makro næringsstoffene i seg selv, samt fordelingen og tidspunkt er også en stor fordel, og noe som har hjulpet meg med Recomp. Da spesielt fett og karbohydrater og det å legge til rette både med mengde og timing i forhold trening og dagen ellers slik dem er lagt opp.

Er også enig med Tiwas. Sats heller på "lean bulken " som han nevner. Recomp har en tendens til å komme litt av seg selv i slike tilfeller. Såfremt man har rimelig stålkontroll på det jeg nevnte ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...