Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tips: sliter du med å få kontakt med latsen? Prøv Markløft....Jeg kjørte 15 sett med lats øvelser på mandag, fikk kontakt og alt det der, ble sliten i latsen, men kunne kjørt på for fullt dagen etterpå. Verk hadde jeg ikke. Reps antallet lå også forholdvis høyt 12- 15. Igår kjørte jeg kun èn øvelse for ryggen: 4 tunge sett med mark. Alle strikte 5 reps men en vekt på ca 7RM, bortsett fra siste, den var på 6RM. Sitter her idag med en aldeles strålende verk fra nakken og ned til leggen.Trapezius, lats, rhomber, ekstensorer, teres, infraspintaus, levatorer, glut..hele baksiden. Pluss mage, selvfølgelig.

Jeg vet at manglende stølhet ikke er det samme som at økta har vært dårlig, men bare påpeker at tung mark, utført på korrekt måte, er en - for meg - uslålig øvelse for baksida.

Fikk en PT (kollega) til å spotte meg, og det kan godt være at de øya var avgjørende for at teknikken satt 100 %.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29028-markl%C3%B8ft-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...