Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har trent styrke siden tidlig i fjor, først starting strenght og deretter Tomas Fjeldberg sitt X-size-program. Føler jeg har hatt grei progresjon både i teknikk og styrke, men nå har det stagnert litt. Står fast på både knebøy og chins (50 kg knebøy - 6 rep, må ha hjelp på chins). Trener kardio (saltime, intervall, langtur, etc) 1-3 ganger i uken.

Ellers litt info: Jeg spiser etter et program satt opp av en som vet målene mine, og får i meg god fordeling av proteiner, karber og fett. Ligger på 1700-2000 kcal per dag avhengig av treningsmengde/ikke trening den dagen. Av og til kan jeg skeie litt ut en dag(lørdager f.eks), men forsøker å passe på total kcal mengde per uke. Jeg er 174 cm høy og veier 71 kg.

Problemet mitt er som følger: Jeg vil gjerne gå litt ned i vekt, og da mener jeg ikke nødvendigvis kilo - men jeg vil fjerne litt "polstring". :) I tillegg vil jeg gjerne se litt sterk ut. MEN JEG FÅR DET IKKE TIL!! Føler jeg aldri kommer noen vei med å fjerne fett, og nå føler jeg styrken har stagnert også.. Og jeg har vært tålmodig lengre enn i noen uker..

Hva gjør jeg? Fortsetter på X-size og er tålmodig? Trener mer kardio? Spiser mindre? Jeg vil ha resultater..!

Kan noen hjelpe meg med tips? Sterk med lavere fettprosent, uten fitness som mål. Jeg vil gjerne leve, og kunne ta meg litt kos på lørdager. Når det gjelder trening så liker jeg litt faste program, men gjerne variasjon på høy og lavrep..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28868-styrketrening-og-vektnedgang-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Kan være førstemann ut her :)

Det virker som du tar greie øvelser, med knebøy, chins, intervall. Ville kanskje gått for mer styrke, enn så mye saltimer? (Ut ifra slik jeg forstår har du 1-3 saltimer i uken? )

Og så vil det være mer korrekt å si at du ønsker å gå ned i fettprosent, kontra vekt. Du har jo en grei vekt, med tanke på høyde :)

Jeg ville tatt mål rundt midje, bryst, armer, lår, e.c.t. Og bruk dette som utgangspunk i fremgang, kontra vekt. Begynner du å trene mer styrke, kan du gå opp i vekt i starten, grunnet vektdifferansen og volumdifferansen mellom fett og muskler.

Om du har lyst å fortelle ca hvor mye karbo, proteiner og fett dine 1700-2000 kcal består av? Hva er en "god fordeling" ? :)

Om du har trent styrke i ca 1 år, så kan en god 2-split gjøre bra tror jeg :) Men du skriver du står fast på styrkeløft, og trener saltimer 1-3 ganger i uken? Hvor mange ganger trener du totalt / har du disponibelt til å trene i uken? og hvor lang tid per økt?

Takk for svar!

Jeg trener 4 ganger styrke i uken, 2 "tunge" dager (overkropp en dag, ben den andre) og 2 lettere dager med flere repetisjoner. Trener mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Programmet heter X-Size og ligger her på fitnessbloggen. Saltimer (spinning, step ++) eller intervall-løping kommer i tillegg, enten etter en av styrkeøktene eller i helgene.

Mål har jeg også forsøkt å ta, siden det er dette som er målet mitt. Lite fremgang..

Når det gjelder maten så står protein for 30-40% av kcal-inntak, fett står for 20-25% og karbohydrater for 30-40%. Skulle tro det er greit balansert.. Jeg må også legge til at med lite/ingen karber så funker jeg ikke. Helt lavkarbo kan jeg altså ikke gjennomføre! :)

Det er bare så frustrerende!! Hvor blir fremgangen av??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...