Gå til innhold

Reps og styrke

tipptopp

Anbefalte innlegg

Lurer på en liten ting...

Når jeg trener benk feks. så er 1RM ca 95-100kg... Men jeg kan godt ligge å dra 85kg i 5-6-7 sett på 5 reps... Dette mønsteret kjenner jeg igjen i neste alle øvelser jeg trener... så mitt spørsmål er:

Er dette et resultat av flere års trening med 8-12reps til faliure og for liten belastning? og er den enkleste måten å øke styrken min å begynne å kjøre færre reps på trening...???

Nå skal det sies at jeg elsker å trene til failure... å har mest sannsynlig blitt litt for opptatt av dette... Har i det siste endret treningen min fra dette:

4 sett

1.sett RPE 5 x 8 reps

2.sett RPE 6 x 8 reps

3.sett RPE 7 x 8 reps

4.sett RPE 8 x 8 reps

har gjerne vært litt forsiktig med å laste på vekter tidligere å trodd jeg greide å løfte tyngre... dette har og hatt litt med å gjøre at jeg har trent alene stort sett hele tiden...

Nå har jeg begynt med

5 sett

1.sett RPE 7 x 5 reps

2.sett RPE 8 x 5 reps

3.sett RPE 8 x 5 reps

4.sett RPE 9 x 5 reps

5.sett RPE 9 x 5 reps

Med auto regulering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...