Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har plutselig fått litt problemer med leggene og føttene generelt sett.

Det begynte med vondt framme i leggbeinet når jeg gikk/jogget. Nå har det flyttet seg ut til at det gjør ufattelig vondt på utsiden av leggen, akkuratt som at det "brenner" fra anklene og oppover i leggene, det kommer også når jeg går og jogger. Spiller fotball og dette hemmer meg jo veldig med tanke på at vi har tre treninger i uken og snart begynner med kamper i tillegg.

Nå har jeg plutselig i tillegg til disse smertene fått en klump på begge beina.

Fant dette bilde på Google under en tråd der det ikke var noe svar på hva det kunne være, men det ser helt likt ut på meg også.. Har ikke dunket meg eller noe som helst.

1513117.jpg

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Har ringt legen men fikk ikke time før 14.april...

Fortsetter under...

Kan også nevne at etter jeg har trent og dagen etterpå er beina mine helt stive, uansett hvor mye jeg har tøyd ut etter trening! Sånn at går jeg i bratte oppoverbakker må jeg gå på helene fordi beina mine rett og slett ikke vil.

Når jeg sitter lenge er anklene og beina kjempestive (jobber på kontor og ser ganske teit ut når jeg reiser meg og begynner å gå)

Klumpen som vises på bildet er en muskel, extensor digitorum brevis, og skal ha vært der fra før. Noen kan riktig nok mangle denne muskelen, men den skal ikke dukke opp av det blå. Sikker på at den ikke har vært der før? Om det er en klump av en annen sort er det et litt merkelig sted å legge seg. Strammer denne klumpen seg om du førsøker å strekke tærne oppover?

Angående leggende så kan det være veldig mye forskjellig, lite konstruktivt å komme med utover at det er greit å få det sjekket ut.

Klumpen som vises på bildet er en muskel, extensor digitorum brevis, og skal ha vært der fra før. Noen kan riktig nok mangle denne muskelen, men den skal ikke dukke opp av det blå. Sikker på at den ikke har vært der før? Om det er en klump av en annen sort er det et litt merkelig sted å legge seg. Strammer denne klumpen seg om du førsøker å strekke tærne oppover?

Angående leggende så kan det være veldig mye forskjellig, lite konstruktivt å komme med utover at det er greit å få det sjekket ut.

Ja, jeg fant ut igår at det var en muskel når jeg strakk tærne oppover, skulle kanskje skrevet det! Det rare er at det ikke har sett slik ut når jeg ikke strekker tærne før. Ikke så synlig hvertfall. Og når jeg ikke strekker på tærne så er den "vannaktig", når jeg trykker på den kjenner jeg at det er helt bløtt og rart, akkuratt som om klumpen er fylt med veske. Det forsvinner derimot når jeg strekker påå tærne og er tilbake igjen innen kort tid.

Om det bare er jeg som ikke har studert beina så nøye før og at det bare er en muskel så er jeg jo ganske fornøyd med det! :)(y)

• 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...