Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har hatt en ufrivillig pause fra treningen i 1 år. Før det trente jeg (styrke & kondisjon-løp) 3 ganger i uka FAST i 4 år. Var veldig fit & fin i kroppen og hadde super god kondisjon og rimelig sterk :) Har begynt å trene nå igjen og skal fortsette sånn som før (3 ganger i uka FAST). Men det jeg lurer på er hvor stor påvirkning hadde den pausen på kroppen min? Har det noe å si at jeg har trent før i det hele tatt for at jeg kanskje kommer raskere i form igjen, eller er det for lenge siden rett og slett? Jeg merker at jeg har veeeeeldig dårlig kondisjon og er selvfølgelig ikke i nærheten så sterk + ganske slapp overalt. dessverre :( Så håper veldig på at det ikke tar en evighet før jeg merker at dette går min vei .. :) at jeg har ihverfall noe fordel siden jeg var så flink før.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28535-1-%C3%A5rs-pause-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondisjon kommer og forsvinner fort, da det i all hovedsak er kjemiske reaksjoner i kroppen som endres. Styrketrening, derimot, har mer permanente virkninger. Så ja, du kommer til å komme raskere tilbake når har trent tidligere enn om du ikke har trent i det hele tatt :)

• 2 uker senere...

Hei igjen! :) Ville bare si tusen takk for svar !! Dette er helt utrolig, men jeg merker ALLEREDE at jeg har blitt sterkere, allerede myye mer fit i kroppen (Hurra!) og kondisjonen er SÅ mye bedre - og dette er etter 3 uker! Jeg gleder meg! Har trent 4 ganger i uken. Og kosthold har selvfølgelig veldig mye å si :) Spiser "ren" mat, lager selv fra scratch og unngår mye karbohydrater (men dette har jeg stadig gjordt).. :) Men er suuper fornøyd, sola skinner og treningen gjør så utrolig godt for sjel & kropp <3 Ha en god vår alle sammen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...