Gå til innhold

Karbonadedeig


Anbefalte innlegg

Hei. driver og måler maten min og teller kalorier, og isted så veide jeg karbonadedeigen ferdig stekt. Av 400 gram karbonadedeig, endte jeg opp med 280 gram ca. Ble litt overrasket at såpass mye fordufter bort, og tenker at det blir lite mat for kaloriene.

Er dette feil eller stemmer det i forhold til evt de gangene dere har sjekket det? For de som evt lever på et stramt kaloribudsjett er det kanskje ikke så lurt å spise karbonadedeig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ina. Veier maten min før jeg steker/koker den og teller kaloriene fra rå vare. Tenkte mere på at man får i seg mindre mat når så mye fordamper. Vil ikke tro kyllingfilet, biff og annet rent kjøtt fordamper like mye, og derfor vil være smartere å spise for de som har lite kalorier å gå på, selvfølgelig litt dyrere da, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Om du blir mett av denne mengden med karbonadedeig er det jo bare å kjøre på - eventuelt kan du ha mye grønnsaker ved siden av? Det er jo bra fyll med lite kalorier. Om du derimot ikke blir mett kan det være en idé å bytte, ja. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv kan spise en hel pakke med karbonadedeig uten å heve på brynene. Nå pleier jeg å lage en ekstremt forenklet version med kun karbonadedeig, masse jalapenos, kuttet tomater og taco saus. Om du sliter med metthetsfølelsen, gjør sånn som Ina sier. Grønnsaker hjelper veldig mye med metthetsfølelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter ikke så mye med metthetsfølelsen lenger nå, da jeg prøver å øke kaloriinntaket forsiktig for å finne vedlikeholdsnivået, men før derimot var det til tider tunge stunder og en del sult. Lå nok en del lavere enn hva som blir anbefalt her inne på forumet :).

I dag rakk jeg ikke å spise før ca 20.00 og hadde ikke spist siden lunsj, så da ble det en pakke karbonadedeig, en boks hakkede tomater, litt chili, 250 gram kokt fullkornspasta og en halv løk`= rett i underkant av 1100 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...