Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi bygger nytt bad, og jeg holder på å velge ut fliser.

Vi ser for oss et mørkt brunt gul, og beige/sandfargede/kremfargede vegger.

Badet blir på ca 10 kvm, så det blir ganske stort. og vi ønsker derfor store fliser.

Gjerne minst 30x30 til gulv, og kanskje så mye som 30x60 på veggene (her er vi fleksible, for så vidt).

Mannen ønsker helt glatte, blanke fliser, mens jeg vil heller ha en anelse mer struktur, og ikke glaserte fliser.

Noen som har tips til hjemmesider hvor det faktisk er lett å finne frem i flisene, og der både mål og pris er satt opp? Vi har EN butikk med fliser i nærheten, eller er det minimum to timers kjøring for neste, så nettet er en god venn i slike tilfeller.

Har selvsagt sett på alle de store kjedene, samt kjeder som Megaflis og Right Price Tiles, men har ikke blitt helt enige enda.

Hvis noen har bilder av bad med fine fliser (samt navn på dem og leverandør osv) tar jeg gjerne imot tips ;)

Dette er ca slik jeg ser det for meg, i hvert fall. Mannen vil som sagt helst ha det blankt og skinnende....

[ATTACH]134933[/ATTACH]

post-25864-14440972345863_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28317-valg-av-baderomsfliser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På blanke fliser vises lettere vannmerker etter at du har kommet ut av dusjen. Vi la det på det ene badet vårt. Vi har lagt mosaikk i dusjhjørne og dusjnisje for å bryte opp litt. Brukte samme type fliser som resten av gulvet. Har 30x60 fliser på gulvet, det krever litt av flisleggeren mtp fall.

Også greit å huske på at kvm pris på flisene ikke utgjør så mange tusenlappene, og billige fliser kan gjøre jobben litt tyngre for flisleggeren som da må kontrollere hver flis bedre. Da går ofte vinningen opp i spinningen. Vi kjøpte fliser hos Right Price Tiles til to store bad og yttergang, og var meget fornøyd med de.

Svogeren min er flislegger og har tatt på seg oppgaven, så han kommer med en del tips og råd ang størrelser.

Men kvaliteten på de fra RPT var god? Jeg fikk noen prøvefliser fra Megaflis, men samtlige feilet på "vannavstøtningsprøven" svogeren sa vi burde gjennomføre..

Husk at enkelte fliser skal mettes med ett eller annet middel, dette må du spørre om før du tar "vannavstøtningsprøven".

True that :) I følge mannen på mailen skulle jeg ikke trenge noe ekstra på disse, men det er jo også en liten mulighet for at han ikke var heeelt up to date :-p

Hei

Den kjedelige løsningen er. Protan sveisemembran. Plain hvite fliser på vegg. Store skifergrå fliser på gulv rundt dusjnisje, og dusjnise nedsenket med 1 flisehøyde dekt med småflis (4x4cm?). Dusjdører limt på vegg som er 1 cm innenfor nedsenkningen.

Donnow på farger men dette løser problemer med å få fall, og vannsøl ut fra dusj. Motemessig burde hvit/grå være en grei kombo trendmessig og smussmessig. Men dette er en veldig fornuftig måte å gjøre det på. Skal du være helt paranoid så er dusjnisje neste...

Husk å bytt sluk når dere er i gang. Spess om det ikke er i plast eller egner seg for membran. Følgeskader kan være hull ned til naboen under, eller ødelagte varmekabler så blir en vurderingssak.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...