Gå til innhold

Trenger tips for joggesko beregnet på asfalt/betong


Estella87

Anbefalte innlegg

Bittelitt usikker på om jeg har postet riktig sted men. Jeg trenger tips til sko(0-700kr) som er gode på asfalt/betong. Gjerne sko jeg kan kjøpe i en fysisk butikk, da jeg har litt merkelige bein som hopper mellom to str.

De skal brukes først og fremst til å jogge på asfalt og når jeg jobber i vikingeskipet i påsken(VELDIG mye gåing) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å si noe om hva slags sko som passer deg uten å se beina dine, eller løpesettet ditt. Derfor anbefaler jeg deg til å dra til Løpelabbet i Oslo (ser at du er ifra Oslo under profilbildet ditt), der ser de både på hvordan foten er bygd opp, om du er tung/lett løper og hvordan steget ditt er.

Ellers, så vil jeg si at det kan være vanskelig å finne gode sko til under 700kr. når du ikke på forhånd vet noe om faktorene nevnt ovenfor. Uansett så gjør du lurt i å kjøpe noen gode sko nå, selv om de kommer på 1000kr, sånn at du muligens slipper skader og feilbelastning.

Senere kan du jo fint kjøpe sko på tilbud, når du vet hva som passer foten og hva du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at en sko som både er god til å løpe med OG til å stå stille med (eller gå på svært hardt underlag) ikke eksisterer. Da jeg var servitør og gikk mye på jobb brukte vi sko fra Rockport (også solgt på løpelabbet blant annet), men jeg ville aldri funnet på å løpt med dem. Og ingen av løpeskoene mine er gode å gå med i time etter time etter time.

Mitt tips er å finne ut hva som er viktigst (og som du kommer til å gjøre mest av), kjøpe sko deretter og ta ulempene på det andre området som et "slik ble det, men det går over"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg anar ikkje om du har funne deg løpsko eller ikkje men her er eit tips som kanskje kan hjelpa deg. (Om du har tid/råd). Det er eit firma som heitar "løplab/ løplabbe".

Du tar ein test på tredemølle hjå dei så finn dei fram eit/ merke sko som passar din fot.

Eg skal sjølv prøva dette den 13 mars, på løp lab i Bergen.

Om du ynskjer kan eg gje deg tilbakemelding om du ynskjar?

Akakara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...