Gå til innhold

Hjelp med styrketreningen når jeg skal tilbake :)


Line88

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!!:)

Nå er jeg på 3 uken med treningsforbud og JEG BLIR GAL!!!!

Jeg har tatt silikon og har treningforbud frem til 1 februar. OG da blir man jo gal av å sitte på rompa.

Man skal ikke få opp pulsen på noen slags måte på de 6 ukene. Jippi rastløsa!

Det jeg lurer på er, hvordan skal jeg begynne igjen når jeg kommer tilbake igjen?

Må jeg begynne veldig mye lavere i vekt enn jeg har gjort i forhold til skader?

Hvor mye skal jeg gå ned i vekter?

Hvor mange ganger skal jeg trene intervall i uken?

Jeg trente 5-6 ganger i uken før 3 uker siden

Dette gjorde jeg for 3 uker siden.

Styrke øktene:

Styrke:

Markløft 30kg, Brasilianskutfall 10kg i hver hånd, Utfall med 10kg i hver hånd, Benpress 110kg, Knebøy 40 kg, Push ups 10 stkx3, dips 12x3, biceps 6kg i hver hånd, nedtrekk 40 g.

Skrev ikke ned alt!

Intervall øktene.

10 min oppvarming, 5x5. Løper 5 min, går 3 min. Nedtrapping 10 min.

Mandag: Intervall

Tirsdag: Styrke

Onsdag: Intervall

Torsdag: Styrke

Fredag: Intervall

Lørdag:Styrke

Søndag: Fri

Line :wub::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha! I know the feeling! Gjorde det samme for snart 2 år siden! :)

Det kommer en del ann på om du har lagt det under eller over muskelen?

For meg (under muskelen) Var det veldig vondt og ikke minst tungt å starte på igjen! Jeg har drevet med toppidrett lenge, å vant til å ha VELDIG mye trening hver dag - til det å sitte i ro... Å det tok mye lengre tid enn de 3 ukene det først va snakk om for at æ jeg klarte å trene skikkelig igjen!!

Anbefaler deg å trene med to sportsbher i begynnelsen for ekstra støtte, å trene VELDIG FORISKTIG i begynnelsen! Så klart bein er jo noe du kan fokusere mye på!

Men jeg som la det under muskelen fikk jo begge brystmusklene skjært opp/av for så at de legger seg over, å det tar tid før alt er bra nok for å kunne trene igjen.. Å tro at du skal begynne der du var før etter en sånn operasjon etter bare 3 uker er bare å glemme!

Ha heller fokus på andre øvelser for bein.. Mage og armer blir fort også et problem da du gjærne involverer brystpartiet for mye, var i alle fall sånn for meg...

Å har du først valgt en slik operasjon burde du være ansvarlig nok til at du lar det ta den tiden det trenger for å gro skikkelig - enn å hive seg på treningen å bli plaget resten av livet.. For vet de som har gjort det også - å de kan IKKE TRENE den dag i dag..

Så prøv deg fram - gå ned på vektene - å husk at TTT ;)

Til slutt er du back in business å da er det bare å kjøre på for fullt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...