Gå til innhold

Kosthold i forhold til utholdenhet?


Thomas00

Anbefalte innlegg

Hei!

Kanskje ikke det rette forumet å poste denne tråden, men jeg prøver :)

Hvordan vil dere sette opp et kosthold for noen som har mer fokus på utholdenhet, i forhold til muskelbygging? Selv om det er en del forskjeller i hva vi er ute etter som følge av trening, vil jeg tro at kostholdet er noe likt?

Sett ut i fra at gj.snittlig treningsmengde i uka er 12-15 timer med en hviledag og 1-2 økter med styrke, hva tror dere? Kan PF-modellen være aktuell?

Håper på en god diskusjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel an på når på døgnet du trener. Kan selv bare snakke ut i fra egen erfaring fra da jeg trente en god del kondisjon, og mindre styrke...

Dersom jeg trente før frokost, var øktene av svært variende kvalitet - det var helt avhengig av hva jeg spiste på kvelden og hvor sent jeg spiste. Dersom jeg spiste en karbohydratrik kveldsmat i 21-22-tiden, fungerte det helt klart med økter før frokost. Dersom kostholdet dagen i forveien var som så, ble kondisjonsøkten deretter.

Vanligvis spiste jeg en skål med havregryn og banan (300 kcal) og kunne da fint løpe 20 km etterpå :)

Poenget mitt er at for meg fungere periodisk faste helt greit - dersom jeg spiste bra nok dagen i forveien når jeg skulle trene før frokost. Og da gjelder det jo å spise NOK, og gjerne mer karbohydrater. 12-15 timer i uka med kondisjon, er jo omtrentlig 2 timer per økt. Det er jo rimelig mye - trener du til noe spesielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en del langrennskonkurranser og har aldri tenkt på kosthold som en så "viktig" del av treninga tidligere. Har som regel spist det som jeg har hatt lyst på. Men har vært flink til å spise før og etter trening/konkurranse.

Har lyst til å ta fatt i det med kosthold å se om det har noe for seg, men med tanke på PF så er jeg litt skeptisk til hvis jeg skal ha ei økt på 2timer+, uten frokost først?

Hvordan ser dere på bruken av kosttilskudd ifa. protein osv. til den slags trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...