Gå til innhold

Antioksidanter: bare et fancy navn på vitaminer og mineraler?

Anbefalte innlegg

Jeg forstår meg ikke på dette uttrykket. Er det bare et markedsføringsuttrykk for å selge kosttilskudd? Jeg ser noen nettsteder snakke om fytokjemikalier i tillegg til vitaminer og mineraler. På helsedirektoratets nettsider står det en liste over vitaminer og mineraler vi trenger og hvor mye det antas at man trenger av dem, men ingen liste over hvilke fytokjemikalier vi trenger og hvor mye vi trenger av dem.

Jeg har som hovedregel at med en gang jeg leser ordet antioksidant på en nettside, så lukter jeg new age og psevdovitenskap med en gang. Da antar jeg med en gang at nettsiden ikke har mye å bidra med.

Jeg er ikke overbevist om at det har noen hensikt å velge matvarer ut fra en liste over antatt antioksidantinnhold.

Fortsetter under...

Skolemedisin vs alternativ medisin-debatt i Aftenposten i dag.

http://www.aftenposten.no/webtv/Alvorlig-syke-mennesker-er-i-en-ekstremt-sarbar-situasjon_-og-er-villige-til-a-prove-hva-som-helst-De-blir-utnyttet-7482098.html#.Uwyl-_l5Pzg

04:30: "Hvis du tar antioksidanter for eksempel, så viser nyere forskning at dette er oppskrytt og at for mye av det er skadelig."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...