Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Ny på forumet her, så blir første tråd som jeg starter :)

Da jeg trente styrke på det meste veide jeg 103, og da spiste jeg mye mange ganger daglig. Men hadde/har mer fettprosent enn ønskelig etter et år med latskap der jeg gikk opp en del.

Hadde en treningstopp og gikk ned til ca 99,5-100 kg som jeg lå jevnt på. FIkk hjelp av en på jobb til å lage matplan til meg, og da gikk jeg ned til 95 på få uker. Før jeg begynte med styrke igjen nå (er vel på 96 kanskje nå).

Jeg vil altså ned i fettprosent ( ikke vekt), men vedlikeholde (eller bygge litt muskler samtidig), og dietten ser slik ut:

Frokost: Multivitamin, 1-2 SS tran, 100 g havregryn+50g proteinpulver

Måltid 2: 200 g kylling+200g kokt ris (tilsvarer vel ca 70g tørr ris)

Måltid 3: 250 g torsk+200g kokt ris

30 min. før trening: 1 ts L-glutamin, PWO

Etter trening: 5 riskaker, 1 ts L-glutamin, 40g proteinpulver

Måltid 4: 200 g kylling+200g kokt ris

Måltid 5: 200 g laks + 10 riskaker

30 min. før leggetid: 3 stk ZMA

Supplerer evt med et måltid til med 200g kylling og 200g kokt ris på treningsdager, dersom dagen blir lang og jeg blir sulten.

Tingen er jo da at han er mer kroppsbygger, og lurer litt på om dette kanskje litt for "ekstremt" for meg, mtp mengden fett i dietten? Altså om det er for lite fett. Ikke misforstå, er ingen nybegynner i trening, og er veldig sterk, men kroppsbygger er jeg ikke.

Jeg spurte han, og han sa at fett er viktig når man bulker, og det vet jeg, men har jo lest tusen steder at man burde spise mye sunt fett hvis man vil ned i fettprosent?

Dietten har forandra meg så langt, folk ser forskjell, klær passer litt bedre, men tenker mer i lengden.

Noen som har noen innspill? :)

Alder 22 år, vekt 95/96, 1.87 høy

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...