Gå til innhold

Tips og triks for å se best mulig ut på bodybuilding/fitness konkurranser og photoshoots.


Gjest Brukernavn

Anbefalte innlegg

Gjest Brukernavn

For de som jobber som modeller/skal på photoshoots eller lignende. Hva gjør dere før dette for å se optimal ut?

Dette er hva jeg har lest om emnet og hva jeg har prøvd selv.

Glycogen supercompensation

1. Tøm glykogenlagrene ved å innta minimal med karbs over en liten periode.

2. Når lagrene er tomme fyll på med raske karbohydrater og lite vann.

3. Effekten vil da være at glykogenlagrene fylles opp igjen og glukosen trekker mye vann fra underhuden inn i musklene.

http://www.bodybuilding.com/fun/ian4.htm

Vann og carbs

Det er også populært å kutte ut vann i 48 timer før man vil se optimal ut. Dette er også kontroversielt og mange mener det ikke er nødvendig. Har også lest om de som manipulerer vannnivået med salt.

PSMF (Proteinsparende modifisert faste)

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Jeg har prøvd å kutte ut karbs og vann. Gradvis over noen dager kutte karbs, 24 timer før har jeg fullstendig karbkutt og inntar jeg kun proteiner. 1-2 timer før inntar jeg raske karbs, jeg har prøvd å spise kun en snickers 1-2 timer før en photoshoot. Resultatet var ok. Kanskje det var siden jeg hadde så kort notice at jeg ikke fikk forbredt meg godt. For noen uker siden hadde jeg en musikkvideo, og der fikk jeg heldigvis flere måneder å forbrede meg.

Da fikk jeg prøvd PSMF en uke i forveien, minimal med vann 1 dag før og så tok jeg et glass med litt vann og 25gram sukker 1-2 timer før jeg skulle filme "lettkledde" scener :D Resultatet var veldig bra, mye mer markert og blodårene syntes flott. Eneste ulempen med dette er at man føler seg ganske redusert mentalt sett.

For de som driver med fitness/bodybuilding, hva gjør du 1-2 uker i forveien og hvilke ting gjør dere på selve dagen og dagen før du skal stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...