Gå til innhold

Forbedringspotensiale til styrketest


llouise

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er mildt sagt nybegynner når det gjelder styrketrening (eller trening generelt). I gym på skolen har vi nå en styrkeperiode, med innledende og avsluttende styrketest. Jeg tenkte dette var en fin måte å få litt innføring og kickstart, siden det er litt ekstra push å vite at jeg forbedre meg en del om jeg skal få en ok gymkarakter på vitnemålet til sommeren.

Vi har da styrketest i øvelsene:

Chins

Benkpress

Rygghev

Sit-ups

Stille lengde

Mitt spørsmål er da om jeg kan få noen tips til hvordan jeg kan forbedre meg på disse øvelsene? Vi har 10 uker mellom første og siste test. Holder det at jeg kun øver på disse øvelsene, eller trenger jeg/er det best med andre støtteøvelser? Hvor ofte burde jeg gjøre disse styrkeøvelsene, hvor mange dager restitusjon? Jeg er helt blåst når det gjelder alt av det her, så vet egentlig ikke hvor jeg skal starte.

Forventer ikke å få full plan med antall repetisjoner, serier, antall minutter pause osv - hvert fall ikke når jeg ikke har lagt ved hvor mye jeg får til eller hvor mye jeg trenger å forbedre meg. Men hadde vært supert med bare noen tips om hvordan jeg burde trene for å få best fremgang på disse øvelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er mildt sagt nybegynner når det gjelder styrketrening (eller trening generelt). I gym på skolen har vi nå en styrkeperiode, med innledende og avsluttende styrketest. Jeg tenkte dette var en fin måte å få litt innføring og kickstart, siden det er litt ekstra push å vite at jeg forbedre meg en del om jeg skal få en ok gymkarakter på vitnemålet til sommeren.

Vi har da styrketest i øvelsene:

Chins

Benkpress

Rygghev

Sit-ups

Stille lengde