Gå til innhold

gainer eller 100% whey


skittem

Anbefalte innlegg

Er begynt å trene for noen uker siden og begynte også med en drastisk endring i kostholdet mitt.

Når bruker man gainer og når bruker man 100% whey? Trenger jeg begge? Tenker da om man bruker gainer etter trening og whey til frokost?

Har lyst til å bli strammere og hardere. Spessielt i rygg/skuldre og på mage/bryst. Bør jeg kjøre et samme program bare med øvelser som bare innholder de delene 3x uken da? Noe kardio?

Lurer også på hva dere spiser rett etter trening for å få carbs.

Er 22 år, 190høy og 90kg. Har til nå bare trent kardio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gainer tar du "hvis" du sliter med å få i deg nok mat. Men ville nok heller spist mer kaloritett mat om vektoppgang er målet. Whey 100 er proteinpulver å det bruker du om du ikke får i deg nok proteiner i kostholdet ditt. Whey kan du ta når som helst, om morgenen, midt på dagen, kvelden osv. Etter trening så funker en Shake ned whey å banan feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter trening tar jeg 40 g proteinpulver i vann + 5 riskaker. En stund etterpå spiser jeg kylling med ris. Gainer bruker jeg ikke.

Bruker dette pulveret. Smaker godt, og inneholder mye proteiner.

http://www.x-life.no/products/fast1-pure-whey-protein-3kg (sjokolade)

Et annet tips er å ta proteinerpulver (jeg tar 50g) sammen med f.eks 100g havregryn i vann/skummelt melk og hive det i blendern. Blir som en havre-sjokoladeshake som smaker godt. Funker som en måltidserstatter hvis du har dårlig tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...