Gå til innhold

Benøvelser


Gjest

Anbefalte innlegg

På full-kroppprogrammet har jeg nå 2 benøvelser, men ønsker blant annet å bytte dem ut.

Hittil har jeg hatt en form for knebøy med manualer, strakte markløft og goblet squat. Knebøyen er nå blitt gjort mer om til markløft da jeg lar dem ligge forran meg. Under strake markløft har jeg kjent noe nederst i korsryggen som jeg ikke vet om er rett eller galt.

Har såvidt prøvd meg på knebøy med stanga på skuldrene, men fant bare stange i seg selv svært ubehagelig. Noen tips til øvelser jeg kan gjøre? Evt. Hvilke 2 vil dere anbefale å ha i samme program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva mener du med stanga er "ubehagelig", vil det si at du ikke er tilvent å ta knebøy med stand, eller at det gjør vondt i nakken ryggen? For enhver som begynner med knebøy vil synes at stanga er ubehagelig på skuldrene, med noen ukers trening, forsvinne dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir vant til å ha stanga på ryggen etter et par økter. At det er ubehagelig/uvant nå betyr ikke at det alltid kommer til å være sånn.

Du kan evt prøve frontbøy,selv om det krever en del mobilitet i skuldrene for å klare å holde stanga på plass.

Ellers; rumensk mark eller helt god gammeldags markløft?

Selv er jeg fan av mark og knebøy,og det er ingenting i veien for å trene begge to samme økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...