Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca 8kg som jeg ønsker bort.

Har begynt å trene tung styrke 3ganger pr uke, sammen med en veileder.

Men er det mulig å gå ned greit i vekt kun på dette, med et greit kosthold selvfølgelig? Eller må jeg drive med annen trening også? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Ikkeno problem! Kostholdet er det viktigste når man skal ned i vekt, men det å trene styrke samtidig gjør det mye enklere å holde på vekten ettersom man ikke mister så mye muskelmasse under vektnedgangen. Mindre muskelmasse = lavere forbrenning, så jeg vil påstå at det å trene tung styrke er en viktig investering for å kunne holde på vekta etterpå :)

Kos deg med styrketreninga og vektnedgangen! Jeg har gått ned 30kg kun ved å spise fornuftig og trene styrke, så dette er absolutt ingen umulighet :)

Skrevet
Jeg har ca 8kg som jeg ønsker bort.

Har begynt å trene tung styrke 3ganger pr uke, sammen med en veileder.

Men er det mulig å gå ned greit i vekt kun på dette, med et greit kosthold selvfølgelig? Eller må jeg drive med annen trening også? :)

Fordelen med å trene styrke når du går ned i vekt, er at du sikrer at du går ned i fettvekt, og ikke muskelvekt samtidig. Om du slanker deg på vanlig vis (via kaloriunderskudd) og ikke trener, kan så mye som 40 av vektnedgangen bestå i tapt muskelmasse, som igjen gir deg en lavere forbrenning når du er ferdig slanket, som IGJEN gjør det vanskelig å holde vekta nede. Så tren styrke for å bevare muskelmassen, og tren kondisjon om du vil øke kaloriforbruket nevneverdig pr dag, dette kan mulig eskalere vekttapet noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...