Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du trenger ikke å drive med noen annen form for trening, selv om generell bevegelse og fysisk aktivitet alltid er et pluss. Kostholdet er det viktigste, så så lenge du har kontroll på det vil resultatene bli deretter :)

Ikkeno problem! Kostholdet er det viktigste når man skal ned i vekt, men det å trene styrke samtidig gjør det mye enklere å holde på vekten ettersom man ikke mister så mye muskelmasse under vektnedgangen. Mindre muskelmasse = lavere forbrenning, så jeg vil påstå at det å trene tung styrke er en viktig investering for å kunne holde på vekta etterpå :)

Kos deg med styrketreninga og vektnedgangen! Jeg har gått ned 30kg kun ved å spise fornuftig og trene styrke, så dette er absolutt ingen umulighet :)

Jeg har ca 8kg som jeg ønsker bort.

Har begynt å trene tung styrke 3ganger pr uke, sammen med en veileder.

Men er det mulig å gå ned greit i vekt kun på dette, med et greit kosthold selvfølgelig? Eller må jeg drive med annen trening også? :)

Fordelen med å trene styrke når du går ned i vekt, er at du sikrer at du går ned i fettvekt, og ikke muskelvekt samtidig. Om du slanker deg på vanlig vis (via kaloriunderskudd) og ikke trener, kan så mye som 40 av vektnedgangen bestå i tapt muskelmasse, som igjen gir deg en lavere forbrenning når du er ferdig slanket, som IGJEN gjør det vanskelig å holde vekta nede. Så tren styrke for å bevare muskelmassen, og tren kondisjon om du vil øke kaloriforbruket nevneverdig pr dag, dette kan mulig eskalere vekttapet noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...