Gå til innhold

Carl Yngvar Christensen i VG


Gjest Am

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uenig. mye kulere å se på strongman ;)

Det er mer showfaktor i strongman, men for mange personer er visse holdninger rundt antidoping såpass sentralt at man velger idrett som tar det punktet på alvor. Konkurreres heller ikke i EM/VM i sporten strongman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer showfaktor i strongman, men for mange personer er visse holdninger rundt antidoping såpass sentralt at man velger idrett som tar det punktet på alvor. Konkurreres heller ikke i EM/VM i sporten strongman.

Nå er vel styrkeløft en veldig segmentert idrett hvor flere av disse gruppene har et veldig tvilsomt antidoping rykte. Jeg vet at du konkurrerer i IPF som har et veldig bra antidoping arbeid, men på generell basis så har idretten Styrkeløft et problem med å bli tatt på alvor da de virkelig store stjernene har et heller tvilsomt rykte.

Å bruke begrunnelsen at det ikke er EM eller VM for å heve styrløft over strongman blir jo feil. Dere anerkjenner jo ikke rekorder og verdensmestere fra WPC feks som også er styrkeløft. Så det er jo aldri en verdensmester i styrkeløft, det blir en fra hvert forbund, det er slik det også er i strongman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel styrkeløft en veldig segmentert idrett hvor flere av disse gruppene har et veldig tvilsomt antidoping rykte. Jeg vet at du konkurrerer i IPF som har et veldig bra antidoping arbeid, men på generell basis så har idretten Styrkeløft et problem med å bli tatt på alvor da de virkelig store stjernene har et heller tvilsomt rykte.

Å bruke begrunnelsen at det ikke er EM eller VM for å heve styrløft over strongman blir jo feil. Dere anerkjenner jo ikke rekorder og verdensmestere fra WPC feks som også er styrkeløft. Så det er jo aldri en verdensmester i styrkeløft, det blir en fra hvert forbund, det er slik det også er i strongman.

Det er mange som kan ha vansker for å skille WPC/WPO og andre forbund som har en useriøs holdning til antidoping og ta disse under samme kam som vi som løfter i IPF. Det er en grunn til at IPF er det største og med seriøse forbundet, er de som har lagt inn søknad om å bli olympisk gren og de som har regler som IOC heller vil vurdere fremfor multiply drakter og kvartbøy.

Jeg har overhode ikke brukt det som argument for å heve styrkeløft over strongman. Selv kunne jeg nok hevdet meg i strongman, men for meg som utøver ser jeg det mer interessant å konkurrere i en idrett med EM/VM og world games samt en seriøs antidoping holdning. Det er ulike forbund innen for mange forskjellige idretter, og slik vil det alltid være. Men IPF er størst og mest seriøse forbundet slik at det er det vi i Norge forholder oss til. Det beste som hadde skjedd ville vært Styrkeløft som olympisk gren med IPF regler, da ville nok styrkeløft (IPF) sprengt skalaen på antall løftere kraftig da amerikanerne og andre ville rettet blikket mot et samlet forbund - Styrkeløft blir med i prøve-OL neste gang, så får vi se hvordan det utvikler seg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...