bubblizz Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Hei! Jeg har litt spm. Angående bruk av proteinpulver, og om det er et behov for meg. Leser så mye forskjelling rundt omkring på nettet, og har aldri brukt proteinpulver ellers... Har jeg i det hele tatt behov for dette? Og isåfall hvor mye? Tidligere når jeg trente styrke hadde jeg anoreksia, så kan ikke akkurat si at kroppen bygde noe muskler på max 500kalorier dagen;) er greit fornøyd med vekta mi nå, og har vært frisk endel år, men etter treningsnekt kom jeg aldri ordentlig igang igjen etter dette. Vil gjerne stramme opp, og få ganske mye mer muskler, er ikke redd for og løfte tungt, trener styrke 3-4 ganger i uka, skitur/fjelltur 1-2 ganger i uka. Er 158 cm og er ca 50-52kg og er 23 år. Er ingen storspiser, spiser ikke fisk og drikker ikke ren melk... Skal ha pt time neste uke med en som skal ha god peil på frivekter, ønsker og få en god innføring på dette i starten, spesielt baseøvelser, da jeg for det meste har brukt apparater tidligere. Han kan sikkert svare meg på dette ang. Proteinpulver også men ønsker og få noen flere meninger her Har kikka litt på star nutrition whey 80, er dette isåfall greit og starte med? Ok pris og sett endel skryter av det.. Men dette er vel proteiner som tas fort opp i kroppen sånn som jeg forstår det, kan jeg alikevel drikke en shake utenom rett etter trening? Eksempel på mat iløpet av en dag: Frokost: 1stort grovt rundstykke med egg/salami/ostskinke eller en liten skål havregrynsgrøt m/ litt eplebiter, kesam eller cc Lunsj: Noe lignende frokost, går ofte litt inn i hverandre pga. Sein jobbing/står opp sent Middag: liten kyllingfilet, litt under halv pk karbonadedeig, div rent kjøtt men ikke store mengder kjøtt/fugl. Med noe grønnsaker eller salat. Og pitabrød/speltlomper/ris/potet/ pasta. Her er det ofte med 1/3 kesam eller cc. Mengder middag varier veldig men spiser alltid til jeg er godt mett, samtidig som jeg føler at jeg ikke får i meg nok siden jeg blir så fort mett... Kveldsmat blir ofte et rundstykke/speltlomper med div pålegg eller 1/2 boks cottage cheese med syltetøy og litt nøtter. Går aldri sulten, og spiser det jeg vil, kan ofte bli noen biter sjokolade/snacks i tillegg noen dager i uka og unner meg selv det, vertfall inntil videre siden jeg synes vekta er ok hehe. Men Føler kanskje det blir litt mye karbs iløpet av dagen her? Og lite proteiner? Ellers fikk jeg vite av legen at jeg ligger lavt på folsyre så har nå begynt og ta dette om det skulle ha noe og si, tar også tran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lena Ludvigsen Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Om du spiser kjøtt og kesam/cc får du jo i deg godt med proteiner - og du skal i grunnen klare deg fint uten proteinpulver Du kan jo prøve litt egg sammen med frokosten for eksempel, så vil det øke proteininnholdet i kosten mer. Zmurph 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.