Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

Har aldri i mine 30 år oppfylt et nyttårsforsett så bedre sent enn aldri tenkte jeg og begynte å trene etter et begynnerprogram fra denne: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Den er kanskje litt gammel men den var bra skrevet og forklarte alt jeg lurte på for å komme igang, eneste spørsmålet jeg egentlig har er at jeg bruker et mye mindre egentreningslokale så noen av øvelsene opgitt i guiden er ikke mulig/vanskelig å få til pga manglende utstyr.

Beinpress og roing er det ikke apparater til der, kan jeg erstatte de med noe annet? (det er lårbøy/lårstrekk apparater der)

Ez bar curl er også slitsomt for håndleddene mine siden de har kun en vanlig stang, den virker også mye tyngre enn de jeg har vært borti før, selv uten vekter.

Hilsen en ivrig nybegynner :)

Fortsetter under...

Jeg ville ha byttet ut beinpress med goblet squats i første omgang. Når du føler teknikken sitter kan du begynne å gå over til knebøy/frontbøy

Istedenfor sittende roing kan du gjøre enarms roing.

Du kan nok gjøre curl med manualer istedenfor EZ-stang

Bare å kjøre på! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...