Gå til innhold

Anbefaling av øvelser og rep


alea87oslo

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå begynt å trene men er jo helt nybegynner på dette.

Jeg tar øvelsene beinpress,hip thrust med vektstang,nedtrekk,markløft og en EZ stang øvelsen,benkpress med vekter samt situps,push ups og dips.

I beinpress tar jeg 80kg x10,hip thrust 20kg x 10,nedtrekk på 54kg x 10,markløft ligger jeg nå på 25kg x 10,ez stang på 10kg x 10,benkpress med manual a 5kg x 10,20 situps,10 pushups og 10dips i 3 omganger. Til oppvarming går/jogger/løper jeg på tredemølle til jeg kjenner jeg er varm.

Så til spm: er dette "bra nok"? Burde jeg hvile et par sek mellom hver øvelse eller mellom hver omgang? Nå så hviler jeg når jeg føler jeg trenger det, men feks når jeg har gjort beinpress og går til hip thrust føler jeg ikke at jeg trenger å hvile,men burde jeg ta en kort pause mellom hver eneste øvelse?

Jeg vil jo etterhvert øke vekt(ikke rep)men allerede nå sliter jeg. Etter 3 omganger er jeg så godt som død....og dette har jeg gjort i ca 2 uker.Det eneste jeg har økt vekta på er beinpress fra 60kg til 80,nedtrekk fra 30 til 54 og markløft fra 20 til 25....skal jeg fortsette å øke litt etter litt selvom jeg tenker jeg dør hvert sekund eller holde meg der jeg er nå mtp antall kg i et par uker fremover?

Jeg trener dette 3 x i uka og de andre dagene bare tredemølle samt yogaøvelser(har problemer med den ene hofta og yoga hjelper på dette)

Jeg spiser ellers sunt,ligger på rundt 1300-1500kcal pr dag. Havregryn med lettmelk og bær til frokost,frukt/skyr som mellommåltid,knekkebrød med kjøtt/fiskepålegg når jeg føler meg sulten og middag med kjøtt/fisk og mye grønnsaker.

Har ikke som mål bli noen fintessdame som eter proteinshaker og brownies med bønner,men å styrke kroppen samt å gjøre kroppen mer fleksibel og smidig(gikk på turn før så gjør noen turnøvelser nå og da),men er det motstridende for meg å trene styrke og ikke ta shaker og keratin?er det "bortkastet"?

Vil spørre her inne, skulle stikke innom Haralds gym to ganger nå og spørre de som jobber der,men de ser faen så skumle ut så jeg tør ikke....(jada,min selvtillit er ikke den beste) er "naturlig"tynn,men har tidligere vært fetere og nå vil jeg ha en stram kropp.

Takk for alle innspill og seriøse svar,og useriøse svar kan dere spare dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...