FridaAn Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hei Jeg trente endel styrke for 1,5 årsiden, trente da først RYP grunnprogram og så RYP ekstrem fettfobrenning. Var veldig fornøyd med det, men følte jeg ble for "biff". Treningsmotivasjonen forsvant etterhvert samtidig som jeg hadde svært mye å gjøre på skolen, så gjorde det ikke noe bedre. Anyways, nå i høst har jeg virkelig fått tilbake treningsmotivasjonen og har trent ganske mye. Trener nå nesten kun utholdenhet, men redd for å få skader (blir veldig mye på mølla), samtidig som jeg trenger mage og rumpe, samt noe rygg i tillegg. Jeg ønsker ikke trene armer(vet 'jenter ikke får store armer', men jo, jeg fikk veldig markerte og fort muskler her- som fortsatt er tilstede). Ønsker et program hvor jeg kan trene styrke 2-3 dager i uka (resten utholdenhet). Har en del øvelser jeg vet jeg ønsker å ta, og vil trene: mage, rumpe, innside lår, ben, rygg og skuldre. Tror jeg da er etter et program med to-splitt? håper dere har noen forslag Bør jeg ta overkropp en dag, underkropp en annen? og hva med sett og repetisjoner? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26806-hjelp-til-treningsprogram/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hvis du ikke vil ha et program hvor det å bygge mye muskelvolum er målet, så ville jeg anbefalt et mer styrkerettet program isteden. Her legger man mer opp til økt effektivitet i nervesystemet og å bli flink til prestere i kortere perioder, og dette får man ikke schvææære muskler av i langt så stort grad som RYP etc. Jeg ville anbefalt deg en fullkropp-variant, rett og slett fordi at jo mer du trener en øvelse, jo bedre resultater får du, og jo bedre teknikk får du. Øvelser jeg tror du vil ha godt av(utifra de muskelgruppene du nevner), er markløft (både vanlig og rumensk), glute bridge, knebøy, og skulderpress/sidehev. Dettr er i min mening få nok øvelser til at du kan trene det mange ganger i uka og få awesome resultater. Av sett/reps vil jeg anbefale 3-4x 5 I tilegg vil det være bra for utholdenhetstreningen din å bli sterk i den delen av kroppen din du ikke får sett. Tronaldo 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26806-hjelp-til-treningsprogram/#findComment-918315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.