Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nytt år og nytt program, men lurer litt på hvilket program jeg skal følge :)

Trenger hjelp med både program og kosthold så alt taes imot med takk!

Målet er å bygge så mye muskler og styrke som mulig+ få bedre kondisjon og rett ogslett en sterkere og friskere kropp :) har lyst på en litt fitnesskropp til sommeren, med tydelige muskler osv.

er 17 år, ca 180 cm og veier 65 kilo, vil opp i vekt

kan trene 3-4 ganger i uken, har tilgang til kosttilskudd og mat (selvfølgelig! :p )

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26726-nytt-program-for-2014/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!:) Fine mål for 2014. Greit å vite litt om din treningsbakgrunn også?

Har trent 4 år kampsport, men de siste 2 årene har jeg drevet med styrke, litt av og på pågrunn av motivasjon :p

men har endel erfaring innen styrke, og har relativt god teknikk på alle øvelser jeg har gjort

Min anbefaling er å følge et ferdig oppsatt program, som f eks x-size, som er et program som er tilpasset muskelvekst. bare å søke det opp her på FB. Siden det bare går over fire dager, kan du fint legge inn et par økter kardio i tillegg siden du ønsker deg bedre kondisjon i tillegg.

Siden du vil opp i vekt, må du spise mer enn du forbrenner. Lurt å innta ca 1,5-2,2g protein per kg kroppsvekt, også fordeler du fett/karb som du selv trives med :)

Min anbefaling er å følge et ferdig oppsatt program, som f eks x-size, som er et program som er tilpasset muskelvekst. bare å søke det opp her på FB. Siden det bare går over fire dager, kan du fint legge inn et par økter kardio i tillegg siden du ønsker deg bedre kondisjon i tillegg.

Siden du vil opp i vekt, må du spise mer enn du forbrenner. Lurt å innta ca 1,5-2,2g protein per kg kroppsvekt, også fordeler du fett/karb som du selv trives med :)

Skal sjekke ut x-size! :)

Har du flere programmer så jeg kan sammeligne osv?

Det med å spise er den delen jeg sliter mest med, sliter med å få i meg nok mat på skolen osv. noen tips her?

Sjekk ut PHAT også, som går over fem dager. PHAT er vel og merke et ganske tungt program,, så du bør tåle ganske høy treningsmengde før du begynner på det:)

Spis mye matvarer som inneholder mye kcal i forhold til volum, som:

- Nøtter

- Sjokomelk

- Stek i smør

- Dressing/olje på salaten

- Ost

- Tørket frukt

OSV

Eksempel på kjapt mellommåltid: 5 dl sjokomelk, 50g nøtter og 50g tørket frukt = ca 750 kcal

Eksempel på hovedmåltid: 4 egg, 1 pakke bacon, 1 pakke lumper = CA 1220 kcal

I tillegg er det lurt å spise dagens første måltid raskt etter du har stått opp, og dagens siste måltid rett før du legger deg. På den måten får du et mye lengre spisevindu, og da er det lettere at totaltmengden mat blir større.. :)

Annonse

Tusen takk! :)

Når det kommer til dager jeg kan trene så er det mandag-torsdag, av og til fredag og søndag også. Kan jeg da trene X-size?

Skal begynne å ha med nøtter og frukt osv på skolen og spise det med jevne mellomrom, burde jeg tracke alt jeg spiser?

Tusen takk! :)

Når det kommer til dager jeg kan trene så er det mandag-torsdag, av og til fredag og søndag også. Kan jeg da trene X-size?

Skal begynne å ha med nøtter og frukt osv på skolen og spise det med jevne mellomrom, burde jeg tracke alt jeg spiser?

Du KAN det, men hadde nok vært lurt å heller kjørt styrke f eks mandag, tirsdag, torsdag og fredag, sånn at du får fordelt styrkedagene litt.. ;)

Skriv opp en stund, finn ut ca hvor mye du må ha i deg for å faktisk gå opp i vekt, og etter du har funnet ut av det, så veit du jo ca hva du trenger å få i deg, og da er det ikke nødvendig å veie/telle lenger:)

Du KAN det, men hadde nok vært lurt å heller kjørt styrke f eks mandag, tirsdag, torsdag og fredag, sånn at du får fordelt styrkedagene litt.. ;)

Skriv opp en stund, finn ut ca hvor mye du må ha i deg for å faktisk gå opp i vekt, og etter du har funnet ut av det, så veit du jo ca hva du trenger å få i deg, og da er det ikke nødvendig å veie/telle lenger:)

Det som er er at jeg er hos faren min annenhver helg, så jeg får ikke trent annenhver fredag, og jeg jobber de lørdagene jeg er hjemme :)

Skal prøve ut de tingene du har foreslått her!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...