Gå til innhold

Hjelp til treningsopplegg, på lite studio med begrenset utstyr


llorcav2

Anbefalte innlegg

Hei, som tittel sier trenger jeg hjelp til å sette opp ett treningsprogram med begrenset utstyr. Grunnen til at jeg har valgt dette studioet i første omgang er at det ligger nærme (les 10 min) mens neste studio da er over 40 min unna.

Edit;

Er 21 år gammel gutt som er ute etter HåK, spiser vanlig norsk mat, så er ikke så viktig med kosthold for min del.

Utstyr som er tilgjengelig er; Manualer fra 5 kg til 25 kg. En smith-maskin med skiver som utgjør maks 110 kg. en type alt i ett maskin, med mulighet for Chins, sittende roing etc. Ribbevegg + tredemølle.

Mange tenker kanskje at det ikke er begrenset utstyr her, men grunnet lite erfaring og kunnskap fra trening så sliter jeg med å sette opp ett program som sørger for at jeg for tatt det meste av muskler,

er usikker på hvordan jeg skal dele opp programmet eller om jeg skal kjøre samme øvelser hver dag etc.

Så slikt ser programmet mitt ut nå;

Knebøy i smith 3x10

Benkpress i smith 3x10

Pushups 3x "x" varierer også mellom type pushups.

Crunches 3x10

Kabelpull 2x10

Bicepscurl m/hantler 3x10

Dips på benk; 3x10

Det hender at jeg legger på en øvelse eller to fordi jeg er usikker på om jeg får med meg de viktigste musklene etc.

Så det jeg er ute etter er evnt tips til forbedring av eksisterende program eller ett helt nytt. trener tre dager i uken. men sliter litt med motivasjon grunnet at jeg føler det er noe som ikke stemmer helt!

all hjelp blir satt stor pris på!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mtp at du er mann og kun har tilgang til vekter med en totalvekt på 110kg er du avhengig av, FØR heller siden å bytte treningssenter. Du kommer ikke veldig langt med 110kg som maksvekt i knebøy og benkpress om målet ditt er å bli sterk. Programmet ditt er flere øvelser som er ramset opp med et visst antall set*reps uten noen spesifisering. Å kjøre øvelser i en fastlåst bevegelse vil også gi mindre fremgang enn med frivekter. Hva er egentlig målet ditt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp at du er mann og kun har tilgang til vekter med en totalvekt på 110kg er du avhengig av, FØR heller siden å bytte treningssenter. Du kommer ikke veldig langt med 110kg som maksvekt i knebøy og benkpress om målet ditt er å bli sterk. Programmet ditt er flere øvelser som er ramset opp med et visst antall set*reps uten noen spesifisering. Å kjøre øvelser i en fastlåst bevegelse vil også gi mindre fremgang enn med frivekter. Hva er egentlig målet ditt? :)

Ja det har jeg tenkt på, men håpet på å få på plass det grunnlegende av styrke etc. også eventuelt bytte studio når jeg flytter på meg, men det er ikke noe jeg for gjort noe med den første tiden.

Nei, det er forsåvidt sant! men det må være mulig å oppnå en form for resultat, målet mitt er å bli ripped uten å øke kroppsvekten noe særlig, veier 90 nå og har lyst til og ligge rundt samme vekten uansett. så og trene etter sesonger er noe jeg har utelukket.

Veldig sant det med fastlåst bevegelse, men det er også derfor jeg spør om råd i form av at hva kan jeg gjøre for å maksimere utbyttet i forhold til utgangspunktet.

Hva tenker du på når du mener set*reps uten noe spesifisering?:p

Som sagt så er det manko på både erfaring og kunnskap så forslag til øvelser og reps for å få sydd sammen ett bedre opplegg en det nåværende hadde vært supert!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...