Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bortsett fra utførelsen av øvelsen, og de spesifikke musklene man bruker under løfta. Hvordan lønner det seg å bruke disse to øvelsene i ett program? Da tenker jeg på, hvilket utbytte vil jeg få av å kjøre sumomark når det gjelder å styrke mitt maksløft i markløft, og andre veien rundt? :)

Har forøvrig søkt etter lignende tråder, men etter hva jeg så, var det ikke noe å plukke opp, vet at jeg har sett en lignende tråd en gang før, men fant den ikke igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26615-vanlig-markl%C3%B8ft-og-sumomark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg forstår det kan sumo være å foretrekke for personer med relativt lang rygg, da konv. mark tar svært mye på korsryggen, hvor sumo tillater en mer vertikal rygg og følgelig mindre korsryggherk. For meg stemmer det også godt overens med praktisk erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...