Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen tips til proteinpulver hvis jeg ønsker litt mer proteiner uten å få tilført karbohydrater? Prøver å få i meg mest mulig proteiner i kostholdet, men hvis jeg skal prøve å få i meg 2g per kg så tror jeg at jeg ligger en del under. Har gått ned rundt 20 kg, og har enda 20 igjen om jeg skal komme ned i gammel vekt. Håper å gå ned 10 til innen sommeren, så det er viktig for meg å ikke tilføre unødvendige karbohydrater. Trener styrke 3 ganger i uka, og føler jeg har litt behov for proteiner hvis jeg skal bli bedre der og. Det er tross alt litt motiverende å bli sterk også :)

En av grunnpilarene i kostholdet mitt er for øvrig stabilt blodsukker, så er ikke så fan av kunstig søtning som fører til blodsukkerendringer heller.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26440-proteinpulver-ved-vektnedgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fint mulig å få i seg nok protein med vanlig mat. Men visst du absolutt vil ha proteinpulver, så står det mest på smak og behag. Dei små forskjellane i pulveret har lite å sei. Les på næringsinnholdet, så finn du fort ut av ke som har mykje/lite karbohydrat i seg:) Om du ikkje vil drikka proteinet, så går det fint an å blanda det i ei røra med pannekaker. Da det er typisk å bruka mandelmel/kokosmel/bakepro ol. visst det er snakk om lavkarbo;) Kan òg blandast i mager kesam, men da er søtning til å anbefala.

Ja, men enkelte dager er det ikke like lett. Kan jobbe lang dag for så å komme hjem til ferdig middag som jeg ikke har kontroll på hva er. Men hender jeg bytter ut risen med cottage cheese.Hadde vært kjekt med mulighet for å få i seg litt ekstra protein uten å måtte spise et helt måltid. Spiser fisk, egg og kylling så ofte jeg kan, men det er ikke alltid det går (svin også, men er mer glad i kylling). Da kommer man kanskje til kveldsmaten hvor jeg har kontroll på maten og jeg synes det er litt overkill med så tung mat da. Jeg pleier å lage til noen bær/frukt og blande med skyr eller gresk yoghurt med noen nøtter på toppen.

Det hadde vært godt å veksle av med en shake innimellom. Er det ingen som har noen tips?

Annonse

Er selv på diett og drikker 3 shaker om dagen, i tillegg bruker jeg bakepro, og spiser ca en proteinbar om dagen. Dette i tillegg til kosthold med mye kylling og karbonadedeig, som gir meg et inntak på ca 250g protein om dagen, og lite med karbohydrater. Jeg går ned i snitt ca 100g om dagen og er godt fornøyd med det.

Jeg trener styrke 5 dager i uken og kardio 1 dag.

Så kan absolutt anbefale proteinpulver, så bare finn deg en smak som du liker å kjøp den største boksen du finner :) Jeg drikker 100% WHEY om dagen og kasein om kvelden.

Jeg kan anbefale Tech nutrion Prozym. Jeg valgte dette pga lavt karbohydrat innhold, og har brukt dette sammen med et ketogent kosthold til å ta av nesten 60 kilo.

En nyttig greie for meg har vært at om jeg ble litt fysen på kvelden så har det bare vært å ta en halv(2 dl) proteinshake, så fjerner proteinene matlysten umiddelbart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...