Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte med opptrening etter en lang periode med betennelse i skuldrene og armene, og lurer på hvilken kosttilskudd jeg trenger for styrketrening.

Har omega 3,6,9, magnesium og B-vitaminer. Er det noe jeg burde ta? i så fall, hvor mye og hvor ofte? Er det noe mer jeg burde bruke?

Jeg tenker også å starte med kreatin, men lurer på mengde, når og hvor lenge skal jeg bruke det? evt hvor lang pause.:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26087-hvilken-kosttilskudd-trenger-man/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg skal starte med opptrening etter en lang periode med betennelse i skuldrene og armene, og lurer på hvilken kosttilskudd jeg trenger for styrketrening.

Har omega 3,6,9, magnesium og B-vitaminer. Er det noe jeg burde ta? i så fall, hvor mye og hvor ofte? Er det noe mer jeg burde bruke?

Jeg tenker også å starte med kreatin, men lurer på mengde, når og hvor lenge skal jeg bruke det? evt hvor lang pause.:)

Det du har er en god start. Kreatin tar du 5g av hver dag når det passer deg. Jeg pleier å blande det i proteinshaken.

Hva annet du "trenger" av tilskudd kommer 100% an på kostholdet ditt. Hvis du ikke får i deg nok proteiner (1-2,5g pr kilo kroppsvekt) er proteinpulver (vanlig whey) en enkel, billig og bra måte å nå mengden på.

Selv bruker jeg og av og til pre-workout før trening for å få en liten energiboost.

Alt annet med fancy navn og sånn er bortkasta penger.

Proteinpulver, kreatin, omega 3 (i form av fiske/selolje) er de eneste tilskuddene som bevist funker. (Men man aldri skal undervurdere placebo)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...