Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du fått noe betennelsesdempende? Hvor lenge har du hatt det? Har du vært å fått det sjekket?

Har vært hos legen forrige uke og fikk betennelsdempende ja! Må gå på de i 1 mnd, men fram til nå har jeg hatt litt over 1 mnd.. Så alt er sjekket, men fysioterpeuten sa jeg ikke ble skadefri før om 6 uker, mens legen sa alt fra 2 uker til 3 mnd alt ettersom hvordan jeg passer på kneet. Hehe :)

Har vært hos legen forrige uke og fikk betennelsdempende ja! Må gå på de i 1 mnd, men fram til nå har jeg hatt litt over 1 mnd.. Så alt er sjekket, men fysioterpeuten sa jeg ikke ble skadefri før om 6 uker, mens legen sa alt fra 2 uker til 3 mnd alt ettersom hvordan jeg passer på kneet. Hehe :)

Hvilken jobb har du?

Nå snakker jeg bare ut fra det jeg har lest om Bursitt, og muligens Ole-Mats Moskvil kan komme med noen innspill og rette på meg om jeg tar feil når han har tid.

Hva har fysioterapeuten og legen din sagt?

Om jeg ikke tar feil så er det i hovedsak kiropraktor som skal stille diagnosen og videre behandling, men den diskusjonen tar vi ikke her. hehe.

Jeg ville nok ha avlastet kneet en stund og heller fokusert på overkroppen til du får grønt lys fra legen og fysioterapeuten. Det er i hovedsak avlastning og medisiner som "kurerer" Bursitt. Jeg spurte om hvilken jobb du har, for det er i enkelte jobber som f.eks. rørlegger hvor du står i knestående stilling mesteparten av tiden du har større risiko for å få Bursitt.

Er student, så gjør ikke så mye mer annet enn å studere, ironisk nok fysioterapi, også trener jeg litt på si.

Har trent en del knestående øvelser med hensyn på hamstrings og bukmuskler m/kabler.

Men jeg studerer jo fysioterapi retning mensendieck, og noen av øvelsene er knestående... Merket ikke smertene før jeg trente sittende leg curl (hamstringøvelsen), så jeg aner ikke hvordan jeg fått bursitt heller! Legen og fysioterapeuten har sagt at det ikke er så mye annet å gjøre enn å vente og trene noe annet...

Er student, så gjør ikke så mye mer annet enn å studere, ironisk nok fysioterapi, også trener jeg litt på si.

Har trent en del knestående øvelser med hensyn på hamstrings og bukmuskler m/kabler.

Men jeg studerer jo fysioterapi retning mensendieck, og noen av øvelsene er knestående... Merket ikke smertene før jeg trente sittende leg curl (hamstringøvelsen), så jeg aner ikke hvordan jeg fått bursitt heller! Legen og fysioterapeuten har sagt at det ikke er så mye annet å gjøre enn å vente og trene noe annet...

Foreslår at du hører på dem. Bare å bite tennene sammen å ta den tiden du trenger for å leges. Skader suger, been there.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...