Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget med magen siden jeg var liten omtrent og merket god forbedring av å kutte ut melkeprodukter med unntak av å steke i smør. Har nå gått ca 2 år slik, og lurer på om intoleransen har blitt bedre, og vil gjerne innføre yoghurt igjen ihvertfall. Å drikke melk og spise rømme har jeg ikke forhåpninger om, men som sagt skulle jeg gjerne likt å innføre en yoghurt ca om dagen. Noen som vet hvordan man kan tre fram i begynnelsen for å venne magen på det, hvor ofte for eksempel og i hvor stor mengde? Takk på forhånd :-) Iløpet av disse to årene har jeg fått sjekket at jeg har glutenintoleranse, mener jeg har lest noe om at det kan "forbedre" en evt melkeallergi/intoleranse, men skal ikke påstå noe her. Noen innspill?

Fortsetter under...

Skrevet
  "Acd skrev:
Har vært plaget med magen siden jeg var liten omtrent og merket god forbedring av å kutte ut melkeprodukter med unntak av å steke i smør. Har nå gått ca 2 år slik, og lurer på om intoleransen har blitt bedre, og vil gjerne innføre yoghurt igjen ihvertfall. Å drikke melk og spise rømme har jeg ikke forhåpninger om, men som sagt skulle jeg gjerne likt å innføre en yoghurt ca om dagen. Noen som vet hvordan man kan tre fram i begynnelsen for å venne magen på det, hvor ofte for eksempel og i hvor stor mengde? Takk på forhånd :) Iløpet av disse to årene har jeg fått sjekket at jeg har glutenintoleranse, mener jeg har lest noe om at det kan "forbedre" en evt melkeallergi/intoleranse, men skal ikke påstå noe her. Noen innspill?

Ville forhørt med meg legen hadde jeg vært deg. H*n vet nok mer enn de fleste forumbrukerene ang hvilke produkter som er vanlig i starten osv osv osv.

Spørsmålet mitt er også: Har du fått påvist at det er melkeprodukter som er synderen? fra start av? At det ikke var gluteintoleransen din som skapte problemene?

Skrevet
  "Langsiktig skrev:
Ville forhørt med meg legen hadde jeg vært deg. H*n vet nok mer enn de fleste forumbrukerene ang hvilke produkter som er vanlig i starten osv osv osv.

Spørsmålet mitt er også: Har du fått påvist at det er melkeprodukter som er synderen? fra start av? At det ikke var gluteintoleransen din som skapte problemene?

Får gjøre det ja, takk :-) nei, glutenintoleransen fikk jeg ikke vite om før i februar i år, og er vell en 2-3 år siden jeg var på sykehuset å tok tester for melkeintoleransen, men har jo vært plaget i ettertid også, så mulig det var glutenintoleransen.. ikke bare bare dette her, hehe:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...