Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Først: Jeg er en jente på 29 år, 166 cm høy og veier 63- 64 kilo.

For 5 måneder siden fødte jeg mitt andre barn. Jeg gikk opp 25 kilo og har blitt kvitt dem ganske raskt (slik som med forrige svangerskap). Før fødsel trente jeg regelmessig med fokus på riktig mat. Det jeg trente lite av var underkroppen. Jeg har hatt 3 prolapser i korsryggen og beintrening ga meg mye verkng og smerter. Fysioterapeuten ga meg et program som jeg trente en lang periode, mest overkropp med vekt på å styrke ryggen. Han sa at jeg ikke skulle ta øvelser som ga verking nedover i beina. Gjorde jeg det hadde jeg vondt i flere dager etterpå. Et par ganger måtte jeg ligge på gulvet å føre håret fordi jeg ikke klarte stå.

Men så var det disse beina og rompa da. Jeg går ganske fort ned i vekt, og da mest på underkroppen (til min fortvilelse). Målet mitt er ikke å gå ned i vekt i form av kiloer (jeg bryr meg ikke om det tallet). Målet er en sterk kropp og da mye fokus på beina. (Rompa mi er flat...Deilig...)

Etter fødsel har jeg startet med beintrening og det går veldig bra. Endelig.

Kosthold:

Spiser noe sånt som dette:

Frokost: 2 rundtsykker med f.eks ost, egg. (består av cc, linfrø,sesamfrø, egg, solsikkekjerner etc..)

Lunsj: 2-3 rundtykker med det samme som over.

Middag: kylling, laks, karbonadedeig, masse grønnsaker.

Kveldsmat: 2-3 rundstykker

Jeg spiser litt mer de dagene jeg trener. Jeg spiser antagelig lite generelt?

Spørsmålet mitt er om noen av dere kan hjelpe meg med eksempler på et kosthold og øvelser med fokus på rompa og bein? Gjerne også noe jeg kan utføre hjemme uten særlig mye utstyr (trener på senter de dagene babyen kan bli med). Har trent bein noen uker nå, og mener jeg er litt strammere, men jeg tar gjerne imot tips for å få en raskere fremgang og ikke ende på stedet hvil.

Håper noen har noen råd. Takk. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25833-rompa-er-flat-og-beina-er-slappe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående kostholdet kan det være lurt å spise litt mer variert, du spiser jo det samme måltidet 3 ganger om dagen;)

Angående treningen er jeg enig i de overfor her, samtidig som du må være fullt klar over at flotte, stramme bein og rumpe er ikke gjort på noen uker eller mnd. Ting tar tid. Det kommer selvfølgelig ann på hvor høye krav du stiller til hvordan du vil se ut, men tenk langsiktig:) De fleste jenter med stramme lår og spretne rumper har jobbet både hardt og lenge for det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...