Gå til innhold

Igjen - hvor mye mat for å bygge muskler men senke fettprosenten?


dragedama

Anbefalte innlegg

Jeg har en periode forsøkt å gå ned noen kilo - de siste 12 ukene mer aktivt enn ellers. Jeg har lagt meg på kaloriunderskudd. Når jeg logger, ser jeg imidlertid at jeg stort sett har vært har holdt underskuddet i uka, men spist mer i helgens refeed, slik at totalen for uka ofte har blitt ca vedlikehold i snitt. Har derfor ikke gått ned mer enn ca 2 kg, men likevel gått ned en buksestørrelse.

Jeg hadde tenkt å periodisere året fram mot ny sykkelsesong. Etter planen skal jeg nå gå litt opp på kaloriene for å bygge muskler fram til ca 10.februar, før jeg skal konsentrere meg om fart og kondis fram mot sykkelsesongen.

Etter kalorikalkulatoren skal jeg ha ca 2075 kcal med mitt aktivitetsnivå for vedlikehold.

Hvor mye (om noe) over vedlikehold bør jeg legge meg for å bygge muskler uten å øke fettprosenten samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Recomp er uansett dritvanskelig å få til i praksis. Hvorfor ikke periodisere litt gjennom uken med et par veldig lavkaloridager og resten som veldig moderat overskudd? Jeg gjør det slik, og har over uken i prinsippet et kaloriunderskudd, men dagene med høyere kalorier gir en psykisk pause, samtidig som de veldig lavkaloridagene (tenk PSMF med mer enn nok protein, men helt barbert på fett og karbo) holder insulinet kronisk lavt og lar meg forbrenne fett hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Recomp er uansett dritvanskelig å få til i praksis. Hvorfor ikke periodisere litt gjennom uken med et par veldig lavkaloridager og resten som veldig moderat overskudd? Jeg gjør det slik, og har over uken i prinsippet et kaloriunderskudd, men dagene med høyere kalorier gir en psykisk pause, samtidig som de veldig lavkaloridagene (tenk PSMF med mer enn nok protein, men helt barbert på fett og karbo) holder insulinet kronisk lavt og lar meg forbrenne fett hele døgnet.

Psykisk pause med høyere kalori-dager er vel bortimot det jeg har i helgene nå, selv om det kanskje er over "veldig moderat overskudd". Veldig lavkaloridager med mer enn nok protein og barbert på fett og karbo... - har du eksempel på en slik dag...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk pause med høyere kalori-dager er vel bortimot det jeg har i helgene nå, selv om det kanskje er over "veldig moderat overskudd". Veldig lavkaloridager med mer enn nok protein og barbert på fett og karbo... - har du eksempel på en slik dag...?

Tja...min kan gjerne være 50g protein til frokost, lunch og middag (kylling, skinke, cottage cheese), karbo under 5g og fett under 10g til hvert måltid. Jeg ligger vel på 4g karbo og 6g fett når jeg spiser cottage cheese. Kvelds blir 80g protein fra magert kjøtt og litt bær ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...