Gå til innhold

Low-bar bøy


™

Anbefalte innlegg

Aldri fått noen til å se på teknikken min, så tenkte det kunne være greit å høre om det er noe som kan forbedres. Er fryktelig klar på videoen, trener 5/3/1 og har nettopp tatt tung markløft (uke 3 i programmet), og dette er sett nummer 5 i en serie på 5x10 - Kroppsvekt (de som har prøvd Boring But Big i programmet vet hvor slitsomt dette er, selv om det ikke ser spesielt tungt ut :p).

Skru forresten av lyden med mindre du vil høre en jevn og overdreven pesing (hadde på hodetelefoner :thumbsup:):

http://www.youtube.com/watch?v=FLp1LoC77eE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det ser fint ut. Du kan prøve å få brystet enda litt mer frem under hele utførelsen, og slik jeg ser det er det ikke nødvendig å kjøre så voldsomt eksplosive reps, det ser nesten ut som om du må bruke krefter for å "bremse" bevegelsen igjen i toppen av løftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp, brystet mer frem er notert :)

Angående eksplosiviteten føler jeg ikke at jeg må bruke krefter for å stoppe løftet, og jeg løfter alltid med maksimal kraft uavhengig av hvor lette vektene er, så da blir det ofte slik på litt lavere vekter. Var Dave Tate som skrev noe om det (riktignok i forbindelse med benkpress, men det gjelder jo forsåvidt for alle de andre øvelsene også):

Train with compensatory acceleration.

Push the bar with maximal force. Whatever weight you're trying to push, be it 40% or 100% of your max, you must learn to apply 100% of the force to the barbell. If you can bench 500 pounds and are training with 300 pounds, you must then apply 500 pounds of force to the 300-pound barbell. This is known as compensatory acceleration and it can help you break through sticking points.

These sticking points are known as your "mini maxes," or the points at which you miss the lift or the barbell begins to slip out of the groove. Many times I'm asked what to do if the barbell gets stuck four to five inches off the chest. Everybody wants to know what exercise will help them strengthen this area or what body part is holding them back. Many times it isn't what you do to strengthen the area where it sticks, but what you can do to build more acceleration in the area before the mini max. If you can get the bar moving with more force then there won't be a sticking point. Instead, you'll blast right through it. Compensatory acceleration will help you do this.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...