Emil8888 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hei folkens! Tenkte jeg skulle skrive litt om min kamp mot vekta. Fristelsene, motivasjon, deperasjon og et evig dårlig selvbilde. Tror nok jrg beskriver situasjonen til mange her inne, og håper at folk kan bidra med noen triks i "Ludo". Det hele startet etter militæret da jeg flyttet til et nytt sted og studentlivet begynte. Jeg var tidligere godt trent, solid-bygd og hadde en definett kropp. Såååå kom jeg tilbake til hverdagen. Lei av skole, jobb og litt trøtt på hele situasjonen. Tilgangen på junkfood og trøstespising var lett, og mange lange timer på sofaen med colaen var et faktum. Etter å nådd min maks vekt på 102kg, var jeg kulerund i en alder av 20 år. Som folk sikkert skjønner er det ikke noe særlig å være den feite grisen som sikler på jentene man aldri kunne få. Etter å gått noen runder i meg selv kom jeg godt igang med trening og kosthold. Etter ca 1,5-2 år med hard trening og sunnlivstil har jeg mistet en totalvekt på 32kg gjennom mange timer med blod, svette og tårer. Jeg bestemte meg for å ikke drikke så ofte, fokusere veldig på trening. Etter nå lang tid bar jeg gått ned fra en jeans str på 36 tommer, til 29. Hele klesskapet er rensket og nye antrekk er kjøpt inn. Følte meg ganske fresh i sommer med store,tykke- blodårer fra fingerspissene og oppover langs hele armen, tvers over og langt nedover hele brystkassen, samt nedover ryggtavlen. Morsomt å se hele kroppen eksplodere med blodårer så fort jeg strakk meg. Har holdt på med en rekke kostholdsplaner som Pfsm, lavkarbo, caveman-dietten, the warrior diet osv. Treningen har jeg god kontroll på, og får hele tiden spørsmål om tips og triks, selv av PT'ene på treningsstudioet. Følte meg som kongen da... Nå er sommeren for lengst forbi og bestemte meg for å karbe opp litt før ny runde med lavkarbo. BIG MISTAKE!!!!!!! På fredag bestemte jeg meg å legge lavkarbo på hyllen for en liten stund (ketose) etter 4 uker med lite resultat, og total sprekk på slutten. Så her sitter jeg.. Vremmes når jeg ser meg selv i speilet. Føler jeg legger på meg for hvet sekund som går. Magen har begynt å bule tover igjen og ser løshuden legge seg langt over bokserkanten. Trenger noen råd.. Veiledning for å komme videre. 30kg på nesten 2 år, med et strengt regime føler jeg er lite betalt for hva jeg har puttet inn. Her er en typsik dag for min del: Frokost: Havregryn (glutenfri) kokt på ekstra lett melk. 1 stk whey gold med kreatin mono Mellommåltid visst jeg har tid: Skyr, eple eller nøtter... Lunsj: kylling/svin g og div grønnsaker Før trening: Banan og preworkout (sukkerfritt), BCAA, kreatin mono Etter trening: 1 stk Whey protein shake BCAA Kreatin mono Middag: (Tett etter trening) Kylling, noe ris/pasta og masse grønnsaker Kvelds Cottage cheese m nøtter/ mager kesam og frukt 1 stk kasein gold Opsett på trening: Kjører 4-5 set 12-14 reps og 4-5 øvelser (per store muskelgrupper Mandag: bryst Tirsdag: rygg Torsdag: bein skuldre Fredag: armer Lørdag: kardio /full body. Kjører annen hverdag med gerilja intervaller 5-6 min. Varierer litt med dager i forhold til jobb osv.. Visst noen ser grunner til at jeg ikke skal gå ned så si ifra.. Nå er jeg litt lei:(( Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25646-en-suksess-historie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Flyttet tråden til riktig underforum. - Mod. Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25646-en-suksess-historie/#findComment-911520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 * Hvis, ikke visst. Om du spiser mindre enn du bruker, så kommer du til å gå ned. Kostholdet der så ikke veldig feil ut i mine øyne. Jeg er forkjemper for å bruke målebånd og gymprestasjoner som awesomehetsindikator fremfor vekta. Er mye som styrer hva du veier, og ikke alt du kan kontrollere selv. Ellers er det bare å kjøre hardt og være tålmodig, så kommer dette til å gå helt finfint:) Vil anbefale at du ordner deg loggbok her på forumet, så vi kan følge med og heie på deg fra sidelinjene:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25646-en-suksess-historie/#findComment-911685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.