Gå til innhold

Noen sykepleiere der ute?


Sunni

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig utdannet sykepleier her til januar og skal derfor til å begynne å søke jobb om ikke så alt for lenge. Selv tenker jeg at det kan være lurt å starte på et sykehus for å få alt "det tekniske" i hendene de første åra, men synes det er så vanskelig å velge! Jeg har tidligere vært glad for Kar-kirurgisk og urologisk avdeling (vil dog ikke søke her, da familiemedlemmer jobber her), og Akutten (vil egentlig ikke søke her heller ettersom jeg kjenner mange som jobber her). Drømmejobben er i fengsel eller å jobbe med tvangssykdommer.

Så til spørsmålet: Hvor startet du, og hvilken avdeling/klinikk anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er riktignok ikke ferdig før mai, men har allerede sikret jobb på medisinsk sengepost med infeksjon og gastro, og er glad for det. Har jobbet der som student i litt over et år, og jeg får gjennomført mange av prosedyrene jeg har lært på skolen, om ikke alle. Det er en allsidig gruppe pasienter vi har innom, og antallet varierer veldig, så det er jo ikke alltid sånn at man vet hvordan dagen kommer til å bli.

Du skrive at du vil jobbe med fengsel eller tvang. Da er nok psykiatriske avdelinger mer aktuelle enn med/kir , hvertfall tvangssykdommer. I Gjøvik er fengselshelsetjenesten under kommunehelsetjenesten, så du kan jo ringe kommunen din og høre om hvordan det er med jobb der, om det er likt i din kommune.

For videreutdanning innen anestesi osv kreves det jo klinisk erfaring etter utdanning, så da er det et lurt valg å jobbe på en medisinsk eller kirurgisk sykehusavdeling.

Beklager evt skrivefeil, sitter med mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig utdannet sykepleier i juni 2012. Fikk tilbud om jobb i hjemmesykepleien før jeg var ferdig og takket ja til denne (var livredd for at jeg ikke skulle finne noen annen jobb...) I ettertid skulle jeg ønske jeg hadde valgt litt annerledes og heller søkt jobb på sykehus. Det er dessverre ikke så lett å bli god på prosedyrer i hjemmesykepleien. Det du derimot blir god på i hjemmesykepleien er å stå på egne ben og stole på deg selv, for ofte har du ingen andre i nærheten slik som på en sykehusavdeling.

Selvom du på sikt har tenkt deg inn i psykiatrien tror jeg det kan være lurt med et par år på sykehus først, men velg en avdeling der det skjer litt. Skulle jeg valgt på nytt hadde jeg søkt jobb på gastrokirurgen! Lykke til med jobbjakten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...