Gå til innhold

Noen sykepleiere der ute?


Sunni

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig utdannet sykepleier her til januar og skal derfor til å begynne å søke jobb om ikke så alt for lenge. Selv tenker jeg at det kan være lurt å starte på et sykehus for å få alt "det tekniske" i hendene de første åra, men synes det er så vanskelig å velge! Jeg har tidligere vært glad for Kar-kirurgisk og urologisk avdeling (vil dog ikke søke her, da familiemedlemmer jobber her), og Akutten (vil egentlig ikke søke her heller ettersom jeg kjenner mange som jobber her). Drømmejobben er i fengsel eller å jobbe med tvangssykdommer.

Så til spørsmålet: Hvor startet du, og hvilken avdeling/klinikk anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er riktignok ikke ferdig før mai, men har allerede sikret jobb på medisinsk sengepost med infeksjon og gastro, og er glad for det. Har jobbet der som student i litt over et år, og jeg får gjennomført mange av prosedyrene jeg har lært på skolen, om ikke alle. Det er en allsidig gruppe pasienter vi har innom, og antallet varierer veldig, så det er jo ikke alltid sånn at man vet hvordan dagen kommer til å bli.

Du skrive at du vil jobbe med fengsel eller tvang. Da er nok psykiatriske avdelinger mer aktuelle enn med/kir , hvertfall tvangssykdommer. I Gjøvik er fengselshelsetjenesten under kommunehelsetjenesten, så du kan jo ringe kommunen din og høre om hvordan det er med jobb der, om det er likt i din kommune.

For videreutdanning innen anestesi osv kreves det jo klinisk erfaring etter utdanning, så da er det et lurt valg å jobbe på en medisinsk eller kirurgisk sykehusavdeling.

Beklager evt skrivefeil, sitter med mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider