Gå til innhold

Opp i vekt - hjelp til kostholdsplan


Kristoffer1234

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er 19 år, 186cm, og veier 67kg.

Så lenge jeg kan huske har jeg vært veldig tynn, akkurat som pappa. Akkurat det ønsker jeg å gjøre noe med ettersom jeg ikke synes det er spesielt fint å være så tynn. Jeg lengter ikke etter massive muskler, men en litt fremtonet kropp hadde ikke gjort noe. Jeg har null peiling på kosthold, og lite peiling på trening, og håper noen her kunne hjulpet meg litt på vei med en kostholdsplan.

Så, litt om meg og det jeg spiser. Jeg har friår, og jobber fem dager i uken på Burger King.. Det er en jobb med høy stressfaktor, og mye gåing. Jeg jobber som regel sent, så en typisk dag ligger jeg lenge i senga, og holder meg hjemme til jeg skal på jobb i 3-tiden. Jeg har alltid likt å være i aktivitet, men etter jeg sluttet på fotball for noen år siden har det blitt lite trening. Jeg har som regel 4 måltider per dag, noen ganger 3 ettersom jeg sover sent, og dropper lunsj (spiser på jobb istedet)

En typisk matdag kan se slik ut:

Frokost

2 glass melk

3 brødskiver med nugatti/prim/kaviar/syltetøy

Lunsj

2-3 glass melk

3 brødskiver med nugatti/prim/kaviar/syltetøy

Middag

1-2 hamburger med ost, bacon, majones, salat, bbq-saus/ketchup, jalapenos

0,5l brus/0,5l smoothie (bk smoothie)

(litt pommes frites av og til)

(Middag dager jeg har fri)

fjordland/pizza

Kveldsmat

3-4 glass melk

3-4 brødskiver med nugatti/prim/kaviar/syltetøy

Så, ikke det sunneste kostholdet en 19åring kan ha..

Jeg er glad i mat, spesielt kjøtt, og har ikke problemer med å spise mye. Setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...