Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Håper jeg kan få hjelp her.

Når jeg trener bein sliter jeg veldig med å få kontakt med bakside lår og rompe.

f.eks knebøy kjennes det ut som jeg må holde igjen med framside lår på vei ned. å på en eller annen måte klare jeg å trylle meg opp uten å innvolvere baksiden i det hele. (klarer å stramme glutes når jeg er helt oppreist i øvelsen bare)

Om jeg sitter på golvet med strake bein klarer ikke jeg sitte med strak rygg eller med svai. jeg blir tvunget i krom rygg stilling.

Jeg har nok et immobilitet problem men kan det også være posterior pelvic tilt ?

På forhånd takk :)

Fortsetter under...

Håper jeg kan få hjelp her.

Når jeg trener bein sliter jeg veldig med å få kontakt med bakside lår og rompe.

f.eks knebøy kjennes det ut som jeg må holde igjen med framside lår på vei ned. å på en eller annen måte klare jeg å trylle meg opp uten å innvolvere baksiden i det hele. (klarer å stramme glutes når jeg er helt oppreist i øvelsen bare)

Om jeg sitter på golvet med strake bein klarer ikke jeg sitte med strak rygg eller med svai. jeg blir tvunget i krom rygg stilling.

Jeg har nok et immobilitet problem men kan det også være posterior pelvic tilt ?

På forhånd takk :)

Er knebøy mest ment for bakside lår?

Vi må ikke glemme at knebøy i stor grad krever et stort moment fra quadriceps. Vi bruker også glutes, men graden vil avgjøres av utførelsen og vektarmen til hofteleddet. Hamstring er også noe aktivert men spesielt i det eksentriske arbeidet. Jeg opplever feks nesten aldri kontakt med bryst i benkpress, men har ingen problem med styrke/masse her. Det kan være at du har et mobilitet/teknisk problem. Last opp en video hvis du ønsker vurdering av dette. Hvis du ønsker kontakt og isolering av baksiden bør du prøve øvelser som hiptrust og nordic hamstring..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...